بازاریابی اینترنتی چیست


آموزش بازاریابی اینترنتی,بازاریابی اینترنتی,بازاریابی اینترنتی در ایران

همانطور که می دانید بازاریابی اینترنتی به فرایند جذب و حفظ مشتری از طریق اینترنت گفته می شود. در انجام این نوع از بازاریابی باید اهداف را مشخص کرد و سپس یک وب سایت مناسب از جهات مختلف مانند نحوه طراحی و برنامه نویسی مطابق با این اهداف تهیه کرد. تعیین اهداف در انجام بازاریابی اینترنتی بسیار مهم هستند. از جمله مهمترین این اهداف تبدیل بازدیدکننده به خریدار در سایت شماست و یک کاربر زمانی تبدیل به خریدار می شود که به سایت و برند شما اطمینان پیدا کند.

از نگاهی دیگر بازاریابی اینترنتی در ایران که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی آنلاین یا بازاریابی تحت وب گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می گردد. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی می باشد چراکه نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و دیگر ابزار ارتباطی دنیای مجازی است.

اولین مرحله در انجام بازاریابی اینترنتی ایجاد یک وب سایت حرفه ای بر مبنای اهداف از پیش تعیین شده و صد البته بهینه سازی و سئو سایت است.

مرحله دوم ، افزایش ترافیک وب سایت با بازدید کنندگان مرتبط است که این جا هم یکی از موثرترین راه ها سئو سایت است. در این مرحله دو روش بازاریابی اینترنتی درون گرا و برون گرا مطرح می شوند. در انجام بازاریابی اینترنتی درون گرا سعی بر آن است که بازدید کنندگان وب سایت افزایش یابند اما این کار بدون صرف هزینه و با ارائه اطلاعات مفید و سودمند به کاربران صورت گیرد. بازاریابی برون گرا نیز می تواند ترافیک یک وب سایت را افزایش دهد ولی این کار با صرف هزینه همراه است. روش هایی مانند تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا تبلیغات بنری ، تبلیغات در نشریات ، تلویزیون ، حضور در نمایشگاه ها و … که هزینه های زیادی برای جذب بازدید کننده به صاحبان وب سایت ها تحمیل می کند. اما در بازاریابی اینترنتی درون گرا که از سه قسمت اصلی سئو ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی در خصوص کسب و کار تشکیل شده است بدون صرف هزینه بازدید کنندگان با وب سایت مورد نظر آشنا می شوند. به عنوان مثال در صورتی که وبلاگ نویسی در خصوص کسب و کار خود می کنید و بازدید کننده ای از طریق موتورهای جستجو به وبلاگ شما راهنمایی می شود شما می توانید درخواست انجام فعالیتی (call-to-action) در وبلاگ خود بگذارید و بازدید کننده را ترغیب به انجام کاری در وب سایت کنید مثلا کسب و کار شما در زمینه صنایع روشنایی است و در این زمینه نیز وبلاگ نویسی می کنید. بازدید کننده در مورد جدید ترین محصولات روشنایی در موتورهای جستجو ، جستجو می کند و شما در وبلاگ خود قبلا در این مورد مطلبی مفید نوشته اید و جدید ترین محصولات را به همراه تصاویر و توضیحات قرار داده اید و بازدید کننده شما را می یابد ، به وبلاگ شما وارد می شود ، مطلب را می خواند و به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کند. شما در مکانی در وبلاگ ، بنری به صفحه آشنایی با محصولات جدید قرار می دهید و بازدید کننده را ترغیب می کنید که بر روی این بنر کلیک کند و به صفحه فرود (landing page) برود و با محصولات جدید شما آشنا شود. حال اگر هدف شما تماس تلفنی برای ثبت سفارش باشد و بازدید کننده این کار را انجام دهد و فروشی صورت گیرد شما چرخه فروش را تکمیل و بازدید کننده را به مشتری بالفعل تبدیل کرده اید که این کار مشکلی است که بتوان بازدید کننده را مستقیما به مشتری بالفعل تبدیل کرد که اصطلاحا به آن visitor to customer conversion می گویند. بیشتر بازدید کنندگان ، به راحتی به مشتری بالفعل تبدیل نمی شوند و باید آن ها را کم کم برای این تبدیل آماده نمود. ابتدا باید بازدید کنندگان را ترغیب به تبدیل شدن به مشتری بالقوه کرد که به آن lead generation گفته می شود و سپس مشتری بالقوه را تبدیل به مشتری بالفعل کرد. بنابراین اقداماتی همچون استفاده از بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل خبرنامه به کاربران ، برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل هستند و بدین ترتیب به آماده کردن و متقاعد کردن مشتری بالقوه برای تبدیل شدن به مشتری بالفعل ، lead nurturing می گویند. پس مرحله سوم ، تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان بالقوه و بالفعل است.

مرحله چهارم ، اندازه گیری است. در بازاریابی اینترنتی باید نحوه این تبدیل ها را اندازه گیری کرد. به عنوان مثال در صورتی که وبلاگ ۱۰۰۰ بازدید کننده مرتبط که از موتورهای جستجو وارد آن شده اند داشته اما هیچ کدام از این بازدید کنندگان اهداف از پیش تعیین شده ی ما مانند عضویت در خبرنامه ، طرفداری در شبکه های اجتماعی ، تماس تلفنی و … را انجام نداده اند تبدیل ضعیفی صورت گرفته است و باید تدبیری در این مورد اندیشیده شود. ممکن است مجبور شویم جانمایی المان ها در صفحات ، طراحی و موارد دیگر را تغییر دهیم تا بتوانیم میزان این تبدیل را افزایش دهیم.

مرحله پنجم در انجام بازاریابی اینترنتی حفظ مشتری و تلاش برای ترغیب وی برای خرید مجدد است. مشتری که یکبار از سایت خریدی انجام داده است احتمال خرید مجدد آن از مشتری جدید به مراتب بیشتر است. انجام بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و … می تواند مشتریانی که یکبار از سایت خرید کرده اند را مجددا برای خرید از آن تشویق کند.

آموزش بازاریابی اینترنتی,بازاریابی اینترنتی,بازاریابی اینترنتی در ایران

از مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به در دسترس بودن اطلاعات وسیع و نامحدود اشاره نمود، کاربران با اتصال به اینترنت و جستجوی کالای مورد نظرشان به راحتی قادرند در هر ساعتی از شبانه روز اطلاعات کاملی راجع به آن کالا دریافت نمایند و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام کنند. به علاوه فروش آنلاین برای مالکین شرکت ها به علت عدم نیاز به نیروی کاری، مقرون به صرفه تر نیز می باشد. به طور کلی با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توان بازار محدود و محلی را به بازاری گسترده و جهانی تبدیل نمود.

محدودیت های بازاریابی اینترنتی هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان مشکلاتی بوجود می آورد. پایین بودن سرعت اینترنت مخصوصا در ایران می تواند مسبب مشکلات بسیاری شود، اگر حجم اطلاعات و تعداد صفحات وب سایت شرکتی بیش از اندازه زیاد باشد، کاربران برای دریافت و دانلود اطلاعات مورد نظر خود به کوشش فراوان نیاز خواهند داشت پس همواره سعی کنید سایت و بانک اطلاعاتی خود را سبک طراحی کنید تا با هر سرعت اینترنتی به راحتی لود شوند.
ار زرفی بازاریابی اینترنتی به خریداران امکان لمس، بو کردن، چشیدن و به طور کلی دیدن کالا از نزدیک را قبل از خرید، نمی دهد. برخی از فروشندگان عرصه تجارت الکترونیک، برای هر چه کم رنگ تر جلوه دادن این قبیل مشکلات و جلب اطمینان مشتریان، سیاست های مختلفی را به کار می گیرند و تحت شرایطی امکان بازپس فرستادن کالا را در اختیار خریداران آنلاین قرار می دهند.

بنده به عنوان مشاور آموزش سئو و بازاریابی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی همواره در خدمت شما دوستان عزیز هستم …

سوغات روسیه چیست

بهترین سوغات روسیه,بهترین سوغات مسکو,سوغات روسیه

سوغات روسیه، مطلبی است که قصد داریم در این بخش برای شما توضیح دهیم. روسیه یکی از کشورهای پهناور جهان است که نیمی از آن در آسیا و نیمی دیگر در اروپا واقع شده است و جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیاری را در خود جای داده که تعداد زیادی گردشگر را از سراسر دنیا به خود جذب میکند. یکی از مقصدهای گردشگران ایرانی هم سفر به کشور روسیه است. حال از بزرگترین دغدغه های این مسافران تهیه بهترین سوغات روسیه است تا نشان دهند که در این سفر به یاد آن ها بوده اند. حال ما با معرفی سوغاتی های روسیه به شما در شناخت و انتخاب بهتر کمک میکنیم تا از سفر خود لذت بیشتری ببرید. در سفر به روسیه شهر مسکو و سن پترزبوگ طرفداران بیشتر دارد و ما در این پست به شما سوغاتی هایی را معرفی می کنیم که بعنوان سوغات مسکو و سوغات سن پترزبورگ شناخته شده اند. ار جمله این موارد عروسک ماتروشکا، جعبه های طراحی شده، والنکی ، کهربا و خولخوم هستند که در ادامه توضیحاتی درباره ی هرکدام آورده ایم.

دیگر سوغاتی روسیه:

  • سماروهای تزیینی
  • لباس، کیف و کفش تهیه شده از پوست
  • خاویار
  • شکلات های روسی
  • ظروف سنتی 
  • کریستال های سنتی
  • اوشانکا(کلاه خز گوشی دار)

عروسک ماتروشکا روسیه

سوغات روسیه,سوغات سن پترزبورگ,سوغات کشور روسیه

عروسک ماتروشکا (russian doll matryoshka) که بابوشکا نام روسی آن هاست و از ماتریونا و ماتریوشا که به معنای مادربزرگ الهام گرفته اند. این عروسک مجموعه ای از دخترانی هستند که لباس گلدار رنگی به تن دارند و همه به یک شکل هستند و تنها در اندازه متفاوتند و به صورت تودرتو داخل هم قرار گرفته اند و این نحوه چیدمان جذابیت خاصی برای این عروسک ها پدید آورده است. حدود قرن 19 میلادی این عروسک ها جایگاه خوبی کسب کردند و بعنوان هدیه و نماد روسیه شناخته شدند. ساخت دختران چوبی لپ قرمزی یکی از صنایع دستی سنتی روسیه بود و امروز هنرمندان معاصر این هنر را به اشکال دیگر هم تعمیم داده اند مانند کاریکاتور سیاست مداران ، حیوانات ، نقاشی پرتره و … . این هنر زیبا امروزه بعنوان بهترین سوغات مسکو و دیگر شهرهای توریستی روسیه معرفی شده اند.

جعبه های نقاشی شده روسیه 

سوغات مسکو,عروسک ماتروشکا روسیه,کهربا روسیه

یکی از بهترین هدیه ها و سوغات روسیه که می توان تهیه کرد جعبه هایی است که باظرافت و هنرمندانه طراحی شده اند. اغلب طرح های آن ها از داستان های قدیمی اقتباس شده است. این جعبه های علاوه بر کاربردهای بسیار، زیبایی خیره کننده ای دارند.

والنکی روسیه

والنکی روسیه

والنکی (russian valenki) یا چکمه نمدی نوعی پاپوش است، که قدمت آن به 1500 سال قبل بازمیگردد، و هدف از ساخت آن برای راه رفتن روی یخ و برف در فصل زمستان بود. ابتدا تولید این چکمه بصورت سنتی انجام میشد اما بعدها بصورت صنعتی تولید شد که در نوع صنعتی از ترکیبات شیمیایی هم استفاده میکنند اما در نوع سنتی پشم را قالب می زنند. امروزه هم بر برخی از کارگاه های کوچک می توان تولید سنتی این چکمه ها را دید. چکمه های نمدی در برابر سرما از پا محافظت می کنند اما ضدآب نیستند و باید بهمراه آن ها از کفشهای لاستیکی هم استفاده کرد. ساخت کوچکترین چکمه نمدی جهان یکی از شگفت انگیزترین آثاری است که توسط هنرمند روسی به نام لوشا ساخته شد این چکمه به کمک ذره بین قابل دیدن است و اندازه آن حدود یک میلیمتر می باشد.

کهربا روسیه

بهترین سوغات روسیه,بهترین سوغات مسکو,سوغات روسیه

کهربا (russian amber) صمغ درختانی است که پس از سال ها در زیر آب قرار گرفته و با گذر زمانی نزدیک به پنجاه سال تبدیل به یک ماده سخت مانند سنگ شدند، که به آن ها کهربا گفته می شود. طبق تحقیقات این سنگ ارزشمند، تصویری از گذشته زمین را در اختیار محقیقن می گذارد با حشرات، گیاهان و … که در دام این صمغ ها افتاده اند و به راحتی در داخل سنگ ها دیده می شوند. رنگ این سنگ زیبا نارنجی طلایی است که جلوه ی زیادی دارد. علاوه بر زیبایی خواص بسیاری دارد که مهمترین آن ها آرامش بخش بوده، دفع انرژی های منفی و نشاط آور بودن آن است. در مناطقی از جهان این سنگ وجود دارد که بزرگترین معدن آن در روسیه قرار دارد و این دلیلی است بر مرغوبیت و کیفیت کهربای روسی که میتوان بعنوان استفاده شخصی یا سوغات روسیه تهیه کرد. معمولا کهربا زینت بخش وسایلی همچون گردنبند، گوشواره، انگشتر و دیگر زیورآلات و برخی ظروف تزیینی می باشد.

بهترین سوغات روسیه,بهترین سوغات مسکو,سوغات روسیه

همچنین یکی از زیباترین آثار هنری که با کهربا درست شده اثر “اتاق کهربا” در سن پترزبورگ روسیه می باشد که برای شاه پروس(فردریک اول) ساخته شد و زمانی عنوان هشتمین عجایب حهان را گرفت و در جنگ جهانی دوم به غارت رفت. این اثر مجموعه ای بود که دیواره آن از کهربا، طلا و سنگ های قیمتی پوشیده شده بود.

روسری و شال روسیه

بهترین سوغات روسیه,بهترین سوغات مسکو,سوغات روسیه

روسری (russian scarves) همزمان با ورود مسیحیت در کشور روسیه، پدید آمد. کلمه شال هم پس از روسری از زبان فارسی گرفته شد و در روسیه به وجود آمد و به معنای روسری بزرگ که برروی آن طرح هایی از ترکیب عکس شرقی و سنتی دیده می شد، تا مدت ها تولید روسری و شال در روسیه بصورت سنتی انجام می شد اما بعدها بصورت صنعتی در کشور روسیه تولید شد و همزمان با صنعتی شدن شهرت جهانی یافت. یکی از مشهورترین شهرهای تولید روسری پاولوفسکی پاساد است و ویژگی های روسری های این شهر زمینه ی سورمه ای یا سیاه با گل هایی به رنگ های روشن است. این روسری علاوه بر کاربرد در فصول سرد بعنوان یک هدیه ی بی نظیر شناخته شده اند و از این رو می تواند یکی از قشنگ ترین سوغات روسیه باشد.

ظروف خولخوم روسیه

بهترین سوغات روسیه,بهترین سوغات مسکو,سوغات روسیه

ظروف خولخوم روسیه (russian khokhloma)، ظروفی از جنس چوب هستند که زمینه طلایی رنگ دارند و طرح های زیبای سنتی بر روی آن ها ایجاد شده اند. برای ایجاد این رنگ طلایی، سطح ظرف را با ترکیب خاصی می پوشاند سپس در کوره قرار می دهند و در نهایت رنگ طلایی به خود می گیرد و روی آن طرح هایی را ایجاد میکنند. گل ، شاخه و دانه های قرمز رنگ تمشک عناصر سنتی خولخوم هستند. توصیه می کنم خرید این ظروف زیبا را بعنوان سوغات روسیه از یاد نبرید.

صنایع دستی سنندج


صنایع دستی سنندج، قدمت بسیاری دارد و نمادی از فرهنگ و شیوه ی زندگی مردم این منطقه است. شاید بتوان گفت صنایع دستی کردستان یکی از قطب های صنایع دستی کشور است زیرا مردم کردستان از دیرباز به علت عدم دسترسی به سایر نقاط کشور در جهت ساخت وسایل مورد نیاز خود تلاش بسیاری داشتند و این امر سبب شد علاوه بر تنوع صنایع دستی شهر سنندج، رونق بسیاری هم داشته باشد و گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب کند. همچنین این آثار می توانند بعنوان سوغات سنندج انتخاب خوبی باشند. قالی بافی، پارچه بافی سنتی، کلاش یا گیوه و نازک کاری صنایع دستی است که در این بخش برای شما توضیح می دهیم.

دیگر صنایع دستی استان کردستان:

  • گلیم بافی 
  • خراطی
  • زیورآلات محلی
  • سفالگری
  • حصیربافی
  • گیوه دوزی
  • نمدمالی
  • ابزار آلات موسیقی
  • شالبافی
  • موج بافی
  • منبت کاری
  • ساخت محصولات چرمی
  • سوزن دوزی و روکاری
  • لباس محلی 

قالی بافی سنندج

صنایع دستی سنندج,صنایع دستی شهر سنندج,صنایع دستی کردستان

یکی از پر رونق ترین و مهم ترین صنایع دستی سنندج و کردستان، قالی بافی است. مردم هنرمند و خوش ذوق کرد، با هنر خود و بکارگیری رنگ ها و طرح های زیبا، قالی های فوق العاده ای را خلق می کنند که شهرت جهانی یافته اند و گرمابخش اکثر خانه های ایرانی شده اند. طرح های استفاده شده در این قالی ها طرح های شکسته هستند مانند گل وکیلی،گل مینا،شاخ گوزن، میناخانی،ماهی درهم، ریز ماهی و نقش بته ای است. در این میان قالی افشار بافته شده در شهرهای سنندج،بوکان و بیجار شهرت بسیاری دارند.

پارچه بافی سنتی سنندج

قالی بافی سنندج,کلاش سنندج

پارچه بافی سنتی سنندج برای تهیه لباس محلی و مردانه، یکی دیگر از صنایع دستی سنندج است، که در کارگاه هایی بنام جولایی بافته می شوند. برای بافت پارچه از پشم بز استفاده می کنند، و شیوه کار به این شکل است که پارچه را به صورت نوارهای باریک، دستی بافته می شوند و سپس این نوارها را بهم متصل می کنند و در نهایت برای برای دوخت لباس از آن استفاده می کنند این لباس ها معمولا به رنگ قهوه ای یا طوسی کم رنگ است. همچنین دیگر پارچه هایی که در کارگاه های جولایی بافته می شوند می توان به جانماز، سجاده و موج بافی اشاره کرد.

کلاش سنندج

صنایع دستی استان کردستان,صنایع دستی سنندج,صنایع دستی استان کردستان

یکی از صنایع دستی که از مدت ها پیش همراه مردم کردستان بوده گیوه ی محلی یا کلاش سنندج است. این نوع کفش را به این علت درست کردند که کردستان و سنندج مناطقی کوهستانی و صعب العبور بودند و مردم برای راه رفتن بر روی این سنگلاخ ها نیاز به کفشی مناسب داشتند و در نهایت کلاش را که لایه رویی آن نخ پنبه ای و زیر آن از پارچه های فشرده است را درست کردند. این گیوه ها از نظر شکل ظاهری با لباس محلی مردانه متناسب می باشد و از ویژگی های بارز آن سبک و نرم بودن، مقاوم بودن، دسترسی به مواد اولیه آن و جذب رطوبت است.

نازک کاری سنندج

صنایع دستی استان کردستان,صنایع دستی سنندج,صنایع دستی استان کردستان

نازک کاری یکی از معروفترین صنایع دستی سنندج است که از قدمت بسیاری برخوردار است. نازک کاری هنری است که قطعات چوب را با توجه به یک طرح خاص بسیار ظریف و هنرمندانه کنار هم قرار می دهند. از معروفترین این هنرها درست کردن صفحه ی شطرنج یا تخته نرد است و علاوه بر اینها، ظریف کاری های بسیاری بر روی ظروف، جعبه ی لوازم آرایش و … می توان دید.

آیا تنوع لینک ها در رنکینگ موثر است

آموزش سئو,آموزش سئو سایت,بک لینک رایگان

آخرین بروزرسانی : 15 آذر ماه 1394

طبق مقالات آموزش سئو من اعتقاد دارم که شما باید تنوع زیادی در ایجاد لینک های خود داشته باشید و در واقع لینک هایی با خاصیت های گوناگون بسازید.

این اعتقاد من علاوه بر اینکه یک اعتقاد شخصی نیست و بسیاری از کارشناسان برتر سئو جهان به آن پایبند هستند ، محصول تجربه سال های اخیر هم هست.

مثالهایی از انواع لینک هایی که شما می توانید در شرایط مختلف و با خاصیتهای گوناگون بسازید :

  1. لینک به متن (از درون پاراگراف های متن) که در خیلی از مقالات از ان به anchor text تعبیر کرده ام
  2. لینک گرفتن از طریق پست مهمان (یعنی قرار دادن لینک هایمان در پست های اختصاصی و انتشار آنها در سایت های دیگر)
  3. لینک های انجمن (یعنی عضویت در انجمن ها و قراردادن لینک سایتتان در پست های مرتبط و نامرتبط)
  4. لینک های حاشیه صفحات (یعنی سمت چپ و راست سایت شما)
  5. لینک های پاورقی (در اصطلاح طراحی سایت فوتر نامیده می شود)
  6. لینک هایی از صفحات لینک (یعنی از لینک دونی ها لینک بگیرید)
  7. لینک های مطالعه بیشتر در پایین مقالات
  8. لینک های ویکی پدیا (ساخت این لینک ها خیلی مشکل است و علاوه بر آن خیلی دیر تاثیر می گذارد.اما از تاثیرش نمیشود هرگز چشم پوشی کرد…)
  9. لینک های شبکه های اجتماعی / لینک های وب 2.0
  10. لینک های سایت های سوال و پاسخ (مثلا پاسخ های یاهو )
  11. لینک های مطبوعاتی (منظور لینک های اطلاع رسانی به هر نحوی حتی در سایت های خبری است)
  12. لینک های نظرات (ساخت لینک در بخش کامنت ها که بسیار هم پراستفاده است)

آموزش سئو,آموزش سئو سایت,بک لینک رایگان

13. ترکیبی از لینک های FOLLOW و NOFOLLOW

14. لینک های ترکیبی از متن و عکس

یعنی به عنوان مثال اگر تمامی لینکهای شما از بلاگ ها می آید، این امر طبیعی نیست و امکان مجازات از سوی الگوریتم پنگوئن را دارد.و البته می توان به جرئت گفت قطعا جریمه می شوید.

این موضوع بطور کلی پذیرفته شده است، با اینحال اگرچه تنوع لینک بطور قطع فاکتوری برای رنکینگ بشمار می رود اما کیفیت از کمیت مهمتر است!

ساختن لینک از بخش های مختلف سایت شما کار بسیار بسیار ساده ای است پس هرگز در ساختن آن درنگ نکنید و اگر از توان شما خارج است به فردی که در زمینه ساخت و سئو توانایی دارد ، سایتتان را بسپارید.

من به شخصه پیشنهاد میکنم همه کار سایت خود را خودتان انجام نده و کار را همیشه بدهید به کاردان ! چراکه با الگوریتم های جدید گوگل ساخت لینک اشتباه به شدت به سایت شما ضرر خواهد رساند.

همانطور که می دانید ساخت لینک در نظر گوگل همواره موثر بوده و هست.بنابراین خواهش می کنم تمام سوالات خود در زمینه ساخت بک لینک را از بنده در همین سوال بپرسید تا بتوانم به شما کمکمی هرچند کوچک بکنم.

***لینک های متنوع برای رنکینگ جستجو مهم هستند***

آیا سایت های معتبر از مصونیت خاصی برخوردارند

آموزش سئو,افزایش سئو,بهترین سایت سئو در ایران

آخرین بروزرسانی : 9 آذر ماه 1394

خب ، این یکی از مواردی ست که بین چیزی که گوگل می گوید و چیزی که ما مشاهده می کنیم تفاوت وجود دارد. فرض ما بر این است که گوگل برای سایت های معتبر ارزش خاصی قائل نیست و همانند دیگر سایتها امکان دارد آنها را نیز مجازات کند.

مطمئناً سایت های معتبر زیادی وجود دارند که بخاطر عدم رعایت سئو ، رتبه خود را از دست داده اند.

هنگامی که نگاهی به سئو تعدادی از سایت های معتبر می اندازم، شاهد مواردی ناقض قوانین سئو در آنها هستم که بالطبع بخاطر این موارد لایق مجازات هستند.

مثلا در همین ایران خودمان پربازدیدترین سایت به لحاظ ورودی هدفدار گوگل ، بیتوته است.وقتی سورس این سایت را بررسی کردم متوجه شدم بسیاری از نکات الگوریتم های جدید گوگل در آن رعایت نشده است و با بررسی سیستم ارسال محتوای اولیه آن ها متوجه شدم که آن زمان هم زیاد بر اساس موارد مورد علاقه گوگل پست ارسال نمی کردند.

تازه در آخرین بررسی محتوای این سایت متوجه شدم تعداد زیادی از پست های جدید و قدیمی این سایت کپی از سایت های دیگر است که از موارد مجازات گوگل به شمار می رود.ولی گوگل بلایی که سر بسیاری از سایت ها آورده هرگز نه تنها سر این سایت نیاورده است بلکه حتی وضعیت آن را در سامانه های جدید خود بهبود بخشیده است.

من فکر می کنم در حقیقت سایت های معتبر و بزرگ که دارای لینک های بسیار زیاد و پوشش وسیع در شبکه های اجتماعی هستند به نحوی از اعتماد کافی برای بهبود رنک خود برخوردار هستند بطوریکه از مجازات در امان می مانند.

من حدس میزنم اگر یک سایت جدید هم همان ویژگی ها را بدست آورد می تواند از مجازات در امان بماند.

اما بنده در پاسخ به سوالات زیادی در مورد سایت بیتوته در سال گذشته ، همواره گفتم با توجه به روند کپی برداری این سایت ، به زودی مجازات خواهد شد و این حاصل از یک تحلیل ساده بود که دقیقا هم اتفاق افتاد.

مجازات وحشتناک بیتوته توسط گوگل را در تصاویر زیر می بینید :

آموزش سئو,افزایش سئو,بهترین سایت سئو در ایران

بهینه سازی سایت,جریمه گوگل,سئو بیتوته

این فقط یکی از عواقب کپی برداری و عدم رعایت الگوریتم های جدید گوگل است …

منبع: آموزش سئو