اگر درس اول این مبحث را نخواندهاید حتما بر روی لینک زیر کلیک کنید و با تمرکز آن را بخوانید و سپس به مطالعه این مقاله بپردازید:
افزایش بازدید سایت بر اساس سئو – درس اول
اما در درس دوم میپردازیم به مقوله بسیار مهم لینکها و تاثیرات مثبت و منفی آنها بر سئو .
لینکها – داخلی، ورودی، خروجی
1. anchor text لینکهای ورودی:
همانطور که در بخش کلمات کلیدی بحث شد، این مورد یکی از مهمترین فاکتورها برای دستیابی به رنکی خوب است. بهترین حالت این است که در anchor text کلمه کلیدی داشته باشیم، با این حال، در صورت عدم وجود کلمه کلیدی در متن، مشکل خاصی به وجود نمیآید. نکتهای که باید به آن توجه داشت این است که نباید همیشه ازanchor text یکسانی استفاده کرد، زیرا توسط گوگل مجازات میشوید. سعی کنید که از کلمات کلیدی همریشه و مترادف، یا خیلی راحت از نام سایتتان به جای آن استفاده کنید. (3+)
2. مرجع لینکهای ورودی:
علاوه بر anchor text، قابل اطمینان بودن سایتی که به شما لینک میدهد، نیز حائز اهمیت است. به طور کلی، سایتهایی که از PR گوگل بالاتری برخوردار هستند، قابل اطمینان در نظر گرفته میشوند. لینکهای مربوط به سایتهای ضعیف و مزرعه لینک [1] ، میتوانند آسیب جدی به شما وارد کنند، بنابراین به هر قیمتی هم که شده از آنها اجتناب کنید . (3+)
3. لینک از سایتهای مشابه:
به طور کلی، هر چه بیشتر، بهتر. ولی قابل اطمینان بودن سایتهایی که به شما لینک میدهند، از تعداد آنها مهمتر است. همچنین، از موارد مهم دیگر، anchor text آنها (و تنوع آن) ، فقدان/ وجود کلمات کلیدی در آن، عمر لینک و … است. (3+)
4. لینک از سایتهای edu و gov:
از آنجا که سایتهای gov و edu نسبت به دامنه های com ،biz ،info و … قابل اطمینانتر هستند، بنابراین لینکهایشان نیز ارزشمند هستند. البته، به دست آوردن چنین لینکهایی کار سختی است. (3+)
5. تعداد backlinks:
همانند فاکتور شماره 19، هر چه بیشتر، بهتر. ولی قابل اطمینان بودن سایتهایی که به شما لینک میدهند، از تعداد آنها مهمتر است. همچنین، از موارد مهم دیگر، متن انکر آنها است که آیا حاوی کلمهی کلیدی است یا نه، و اینکه چقدر از عمر آنها گذشته و … . (3+)
6. anchor test لینکهای داخلی:
اهمیت دارد ولی نه به اندازه anchor text لینکهای ورودی (یا همان خارجی) . (2+)
7. حاشیه anchor text:
متنی که بلافاصله قبل و بعد از anchor text میآید، نیز دارای اهمیت است زیرا بیشتر نشاندهنده ارتباط لینک است؛ به این معنی که آیا لینک مصنوعی است یا به طور طبیعی در متن جریان مییابد. (2+)
8. عمر لینکهای ورودی:
هر چه قدمت لینک بیشتر، بهتر. گرفتن لینکهای جدید و زیاد در مدت کوتاهی، به خرید آنها اشاره دارد. (2+)
9. لینک از دایرکتوریها:
با اینکه شدیداً به دایرکتوریِ موردنظر بستگی دارد، ولی میتواند مفید باشد. همانطور که در DMOZ لیست شده است، دایرکتوری یاهو و دایرکتوریهای مشابه میتوانند برای بالا بردن رنکینگ شما بسیار مفید عمل کنند، ولی با این حال با داشتن خروارها لینک از دایرکتوریهای PRO بیفایده یا حتی مضر خواهند شد، زیرا در صورتیکه صدها یا هزاران از چنین لینکهایی داشته باشید، ممکن است به صورت لینکهای spam در نظر گرفته شوند. (2+)
10. تعداد لینکهای خروجی در صفحهای که به شما لینک داده است:
هر چه کمتر برای شما بهتر است چرا که این موضوع لینک شما را با اهمیت جلوه میدهد. (1+)
11. anchorهای اسمی:
anchor های اسمی که برای اهداف داخلی مفید هستند در عین حال برای سئو سایت نیز مفید هستند چرا که تاکید مضاعف دارد که بخشی از صفحه، پاراگراف یا متن مهم است. در کد، anchor های اسمی به این صورت نمایش داده میشوند:
<A href= “#dogs”>Read about dogs</A>
که در آن “#dogs” ،anchor های اسمی میباشد. (1+)
12. آیپی آدرس لینک ورودی:
گوگل انکار میکند که بین لینکهای آمده از آدرسهای آیپی یکسان تبعیض قائل میشود لذا برای گوگل آدرس آیپی دارای وزن یکسانی هستند. بینگ و یاهولینکهای آمده از یک آیپی را حذف کنند لذا همواره بهتر است که از آیپیهای مختلف لینک بگیرید. (1+)
13. لینکهای ورودی از مزرعههای لینک و دیگر سایتهای مشکوک:
اگر لینکدهیها دوطرفه نباشند، احتمالاً تأثیری منفی بر سئو شما نخواهند گذاشت. ایده این است که تعیین مزرعه لینکی که به شما لینک میدهد خارج از کنترل شما است، بنابراین زمانی که چنین سایتهایی به شما لینک میدهند مجازات نمیشوید، زیرا خطا از جانب شما نبوده است. با این حال، با ایجاد بعضی تغییرات تازه در الگوریتم گوگل، عکس آنچه گفته شد رخ میدهد. علت این امر آن است که شما بایستی همیشه از مزارع لینک و دیگر سایتهای مشکوک دور بمانید و یا اگر مشاهده کردید که به شما لینک میدهند، با webmaster آنها تماس گرفته و از او تقاضای حذف لینک را کنید. (0)
14. لینکهای خروجی زیاد:
گوگل به صفحاتی که شامل تعداد زیادی لینک باشند علاقهای ندارد، بنابراین بهتر است که تعداد آنها را زیرِ 100 تا برای هر صفحه نگهداریم. داشتن لینکهای خروجی زیاد هیچ فایدهای برای رنکینگ شما نداشته و حتی ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت شما هم بشوند. (1+)
15. لینک دادن بیش از اندازه، لینک دادن اسپَمگونه [2] :
زمانیکه لینکهای زیادی از سایتهای مشابه داشته باشید، این کار برای رنکینگ شما بد میشود (حتی اگر رویه، لینکدادن دوطرفه نباشد یا به سایتهای همکار کمکیفیت لینک دهد) زیرا تداعی خرید لینک یا اسپمینگ است. در بهترین حالت، تنها بعضی از لینکها برای رنکینگ سئو به حساب آورده میشوند. (1+)
16. لینکهای خروجی به مزارع لینک و دیگر سایتهای مشکوک:
برخلاف لینکهای ورودی از مزارع لینک و دیگر سایتهای مشکوک، لینکهای خروجی به سایتهای همکار کمکیفیت میتوانند شما را درگیر کنند. شما باید به طور دورهای وضعیت سایتهایی که به آنها لینک میدهید را چک کنید زیرا بعضی اوقات سایتهای خوب، سایتهای همکار کمکیفیت میشوند و برعکس. (3-)
17. لینک دادن غیر مستقیم:
لینک دادن غیرمستقیم زمانی اتفاق میافتد که سایت A به سایت B لینک دهد، سایت B به سایت C لینک دهد، و سایت C باز به سایت A لینک دهد. این مثالی از سادهترین رویه بود، ولی حالتهای پیچیدهتر هم ممکن است رخ دهند. لینک دادن غیرمستقیم شبیه به مبادله لینکدهی دوطرفهی پنهان بوده و مجازات دارد. (3-)
البته ناگفته نماند که این نوع لینک دهی در آپدیت های اخیر گوگل تاثیر منفی پیدا کرده است. قبلا به این نوع تبادل لینک، تبادل عنکبوتی گفته میشد که مفید هم بود.
18. لینکهای تک کاراکتری:
زمانی که شما لینکی تک کاراکتری یا خیلی عریض دارید، از دید کاربران پنهان میماند، بنابراین کسی روی آن کلیک نکرده و واضح است که این لینک فقط برای تحت تأثیر قرار دادن موتورهای جستجو است. (3-)
مقالات آموزش سئو مارا دنبال کنید.
به دلیل درخواستهای مکرر شما دوستان عزیزم، لیستی از بهترین و بدترین عملکردها برای طراحی وبسایتی با ترافیک بالا را در این مقاله سئو جمعآوری کردهام. زمان زیادی برای آمادهسازی این مقاله صرف شده است پس پیشنهاد میکنم شما هم زمان زیادی برای مطالعه دقیق آن صرف نمایید.
در اینجا فهرستی از فاکتورهایی که روی رنک شما در گوگل، بینگ، یاهو و دیگر موتورهای جستجو تاثیرگذارند آمده است. لیست شامل فاکتورهای مثبت، منفی و همچنین فاکتورهای بیاثر میباشد. بیشتر فاکتورهایی که در لیست آمده است به طور عملی در گوگل و تا حدودی بینگ و یاهو و دیگر موتورهای جستجو با اهمیت کمتر تست شده است. اگر به اطلاعات بیشتری در بخش خاصی از فهرست نیاز دارید، میتوانید آموزش سئو ما را از اینجا مطالعه کنید که بصورت مفصل در خصوص کلمات کلیدی، لینکها، متاتگ و … توضیح داده است.
در درس اول میپردازیم به مهمترین مقوله بهینهسازی سایت برای گوگل و در نتیجه افزایش بازدید که آن چیزی نیست جز کلمات کلیدی (عبارات کلیدی).
کلمات کلیدی
1. کلمات کلیدی در تگ عنوان:
این مکان یکی از مهمترین مکانها برای داشتن کلمه کلیدی است چرا که چیزی که درون تگ عنوان نوشته میشود در نتایج جستجو به شکل عنوان صفحه شما نمایش داده میشود. تگ عنوان باید کوتاه باشد (6 تا 7 کلمه حداکثر) و کلمه کلیدی باید نزدیک ابتدای تگ عنوان باشد.(3+)
2. کلمات کلیدی در آدرس:
کلمات کلیدی در آدرس ها بسیار مفید هستند به عنوان مثال http://www.newseo.ir/seo-learning که "SEO Leaning" عبارت کلیدی است که شما به دنبال رنک برای آن هستید. اما اگر کلمه کلیدی در دیگر بخشهای متن ندارید، فقط به داشتن آنها در آدرسها بسنده نکنید.(3+)
لطفا اگر این مورد را دقیق متوجه نشدید دوباره بخوانید و در صورت نیاز در بخش نظرات از بنده سوال بپرسید .
3. تراکم کلمات کلیدی در متن:
یکی دیگر از فاکتورهای مهم که بایستی چک کنید همین تراکم وجود کلمات کلیدی در متن است. 3 تا 7 درصد برای کلمات کلیدی اصلی مناسب است و حداقل 1 تا 2 درصد باید باشد. لطفا دقت کنید که تراکم کلمات کلیدی بیش از 10 درصد مشکوک به نظر میرسد و بیشتر به عنوان کلیشهای از کلمات کلیدی به حساب میآید تا یک متن نوشته شده طبیعی. (3+)
4. کلمات کلیدی در Anchor Text:
این فاکتور هم بسیار مهم است، خصوصاً برای anchor text لینکهای ورودی، چرا که اگر در anchor text لینکی از سایت دیگر کلمه کلیدی داشته باشید، این موضوع به منزله تاییدی از طرف سایت مورد نظر برای کلمه کلیدی (و نه به طور کلی سایت) شما است. (3+)
5. کلمات کلیدی در هِدر (تگهای H1، H2 و ...) :
یکی دیگر از مکانهایی که حائز اهمیت است اینجاست، اما مراقب باشید که صفحه شما متنی درست و به جا در مورد کلمه کلیدی خاصی، داشته باشد. (3+)
حتما یادتان هست که این تگها چه نقش مهمی در شناسایی عبارات کلیدی مهم به گوگل داشتند؟؟!!!
6. کلمات کلیدی در آغاز متن:
با اینکه به اندازه anchor text تگ عنوان یا هدر مهم نیست اما تا حدودی بااهمیت است. با این حال، به یاد داشته باشید که آغاز متن الزاما به مفهوم پاراگراف اول نیست. به عنوان مثال اگر از جدول استفاده میکنید، اولین پاراگراف متن ممکن است در نیمه دوم جدول باشد. (2+)
7. کلمات کلیدی در تگ Alt:
جستجوگرها، تصاویر را نمیخوانند اما توصیفات متنی عکسها را در تگ alt بررسی میکنند بنابراین اگر در صفحهتان عکس دارید، تگ alt را با تعدادی کلمه کلیدی مرتبط پر نمایید. (2+)
البته شاید برخی از شما دوستان هم از بنده شنیده باشید که گوگل به زودی توانایی پردازش تصاویر را به موتور جستجوگر خود اضافه میکند کما اینکه الان هم از آن در سطح بسیار کم استفاده مینماید.
8. کلمات کلیدی در متاتگها:
خیلی خیلی کم اهمیت، خصوصاً برای گوگل. یاهو و بینگ همچنان به آنها اعتماد میکنند. بنابراین اگر سایتتان را برای یاهو یا بینگ بهینه میکنید، این تگها را پر نمایید. در هر حالتی، پر کردن این تگها مشکلی ایجاد نمیکند لذا آنها را پر نمایید.(1+)
9. کلمه کلیدی مجاور:
کلمه کلیدی مجاور تعیینکننده این است که چقدر متن و کلمه کلیدی به هم مرتبط هستند. بهترین حالت این است که آنها یکی پس از دیگری باشند (مانند غذای سگ) و هیچ کلمه دیگری بینشان نباشد. برای مثال، اگر شما کلمه "سگ" را در پاراگراف اول و "غذا" را در پاراگراف سوم دارید، اثر مثبتی دارد اما نه به اندازه عبارت "غذای سگ" بدون هیچ کلمه دیگری بینشان. کلمه کلیدی مجاور برای عبارات کلیدی که شامل بیش از 2 کلمه هستند نیز صادق است. (1+)
10. عبارات کلیدی:
مضاف بر کلمات کلیدی، شما میتوانید روی عبارات کلیدی نیز کار کنید که شامل چندین کلمه هستند مانند "خدمات سئو سایت". بهترین حالت زمانی است که عبارت کلیدی را روی عبارات محبوب بهینه کنید لذا در نتایج جستجو کاملا بر مورد جستجو شده منطبق میشود اما گاهی اوقات بنا به دلایلی برای 2 یا 3 کلمه جدا از هم (مانندسئو و خدمات) به جای یک عبارت بهینهسازی انجام میدهید.(1+)
11. کلمات کلیدی درجه دوم:
بهینهسازی برای کلمات کلیدی درجه دوم میتواند ایدهای طلایی باشد چرا که وقتی هر کسی برای کلمات کلیدی محبوب بهینهسازی را انجام میدهد، رقابت کمتری بین صفحاتی که برای کلمات ثانویه بهینه شدهاند وجود دارد. به عنوان مثال "دانلود فیلم جدید امین حیایی" ممکن است هزاران بار کمتر از عبارت "دانلود فیلم" کلیک بخورد اما اگر در ایران ساکن باشید برای عبارت اول تعداد ترافیک کم اما هدفمندی به دست میآورید.(1+)
12. کلمات کلیدی همریشه:
برای زبان انگلیسی این مورد فاکتور مهمی نیست چون کلماتی که از ریشه یکسانی هستند (مانند سگ، سگها، سگی و …) مشابه در نظر گرفته میشوند و اگر کلمه سگ را در صفحهتان دارید، برای سگها و سگی نیز کلیک دریافت میکنید اما برای دیگر زبانها کلمات کلیدی همریشه میتواند مشکلزا باشند چرا که کلمات متفاوت که از ریشه یکسانی هستند به صورت مشابه درنظر گرفته نمیشود و ممکن است نیاز داشته باشید که همه آنها را بهینهسازی کنید.(1+)
13. مترادفها:
بهینهسازی مترادفات کلمات کلیدی در کنار کلمات اصلی. این کار برای سایتهای انگلیسی مفید است، چرا که موتورهای جستجو به اندازه کافی باهوش هستند و به خوبی از کلمات مترادف برای رنکدهی به سایتها استفاده میکنند اما برای بسیاری از زبانهای دیگر کلمات مترادف برای رنکدهی به حساب نمیآیند.(1+)
14. کلمات با اشتباه تایپی (که بنده به این اشتباه غلط ویرایشی میگویم) :
تلفظ اشتباه بسیار متداول است و اگر بدانید که کلمات کلیدی مد نظرتان کلمات با املای مشابه دارند (مانند غریب و قریب) ، ممکن است علاقهمند شوید که آنها را نیزبهینهسازی کنید. بله، اینکار شاید مقدار بیشتری ترافیک به شما بدهد اما اشتباهات تایپی در سایتتان وجهه خوبی ندارد بنابراین بهتر است که اینکار را انجام ندهید یا فقط برای متاتگها این کار را انجام دهید.(0)
15. کلمات کلیدی خنثیکننده:
هنگامی که مشغول بهینهسازی برای عبارت طولانی از کلمات کلیدی هستید، خصوصا کلمات غیرمرتبط، اینکار روی تمامی عملکرد بهینهسازی شما اثر منفی میگذارد و باعث از دست رفتن متن میشود.(2-)
16. استفاده ابزاری بیش از حد از کلمات کلیدی:
هر گونه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (بیش از 10 درصد) تاثیر منفی دارد و درواقع دارید روی از دست دادن نتایج جستجو و حتی مسدود شدن سایتتان ریسک میکنید. (3-)
با مقالات بیشتر آموزش سئو با ما همراه باشید.
گام اول : بهینهسازی اعتبار مبتنی بر صفحه
در اینجا چگونگی ایجاد اعتبار، مبتنی بر صفحه برای سایتتان شرح داده میشود.
1. لینک دادن به سایتهای دلخواه: من میدانم که شما سایتهای ضعیف با جایگاه ویژه را در گوگل دیدهاید.
آیا تا به حال توجه کردهاید که آنها هرگز به سایر سایتها لینک نمیدهند؟
میتوانید بگویید که این علامت خطر است؟
اما سایتهای واقعی، مثل The Huffington Post یا NYTimes.com به سایتهای دیگر، از راست و چپ لینک میدهند.
شما هم باید همین کار را کنید. لینک دادن به سایر سایتها یک استراتژی آموزش سئو است.
بخاطر داشته باشید که سایتهایی که شما به آن لینک میدهید روی ساییتان اثر گذار هستند (این را نگفتم که همین الان بدون خواندن ادامه این پست و بررسی سایتهایی که میخواهید به آنها لینک بدهید، بروید و کلی لینک در سایتتان بسازید)
2. Privacy Policy, Terms: مطمئن شوید که سایتتان دارای Privacy Police و یا قوانین جامع و کامل باشد. صفحات “خستهکنندهای” داریم که گوگل به آنها توجه میکند.
3. Bounces و سایتهای بلاک شده: گوگل تأیید کرده است که تعامل کاربر یک فاکتور رنکینگ است. آنها حتی تا آنجا پیش رفتند که تعداد کاربرهای Chromeی که سایتتان را بلاک کنند، را در نظر میگیرند، پس باید تا آنجا که میتوانید سعی کنید میزان کسل کنندگی سایت شما و یا همان بیارزش بودن محتوایتان برای کاربران را کم کنید.
آیا شما میتوانید تصور کنید که چقدر یک سایت میتواند برای مردم مشکوک باشد که اقدام به بلاک کردن واقعی آن کنند؟!!
و مشابه آنچه گفته شد برای سایتهای با نرخ bounce بالا برقرار است: اگر سایت شما ارائهدهندهی اطلاعات ارزشمندی باشد، چرا مردم باید بلافاصله بعد از باز شدن، آن را ببندد و دیگر به آن سر نزنند؟!!
4. منابع و مراجع: فهرستی از منابع و مراجع را در پایان متنتان بیاورید. این به گوگل نشان میدهد که محتوای شما به خوبی مورد پژوهش قرار گرفته است (و بنابراین مجاز است)
گام دوم: اندازه مهم است: چطور مثل یک برند بزرگ به نظر بیاییم؟؟
گوگل اخیراً روی برندها خیلی حساس شده است.
چگونه شما میتوانید کاری کنید که شبیه برندی بزرگ به نظر بیاید؟
ساده است. سیگنالهای برند بسازید.
به یاد داشته باشید گوگل فقط یک ماشین رنکینگ سایت است (معروف به الگوریتم.این یعنی اینکه گوگل فقط یک ربات است که به سایتها رنک می دهد.)
او متوجه نمیشود که Pepsi یک برند است چون سال گذشته در رقابت تجاری سالیانه دیده شده است! درواقع گوگل نگاه میکند که کدام برندها برای سیگنالهای برند ظاهر میشوند و به این ترتیب آنها را شناسایی میکند.
گوگل به برندها اعتماد دارد و آنها را جدی میگیرد.
در ذیل، آنچه Schmidt Google CEO Eric در مورد برندها میگوید آورده شده است:
"برندها راه حل هستند، نه مشکل. برندها چگونگی نجات شما از دردسرهایی که درست کردهاید را نشان میدهند"
در زیر چگونگی نجات از این دردسرها و شباهت پیدا کردن به یک برند بزرگ را بصورت گام به گام میآوریم:
1. دامنههای برند شده/نام سایت: دامنههای با تطابق عبارتی کامل را فراموش کنید. آپدیت EMD این موضوع را شفاف ساخته است که نیازی به کاربرد دامنههای باتطابق کامل نیست. به جای MostComfortableMaleThongsX.com، بروید سراغ ComfyThongs.com.
بکارگیری یک دامنهی برندشدهی متغیر، این پیام را میفرستد که شما برندی یکتا هستید، نه یکی از بازندههای سئو که سعی دارد با یک کلمهی کلیدی رنکینگش را بالا ببرد. (نکند فکر کردید میشود گوگل را گول زد؟!!)
2. همهچیز در مورد صفحهی Us: محتوای صفحهتان را کم نکنید.
برندهای واقعی محتوای حجیم و کاملی در مورد شرکتشان، مأموریتشان، وضعیتشان و غیره دارند. یک مرکز اطلاعات خصوصی الکترونیکی درباره صفحهی us بسازید و در آن داستانتان را بگویید. (من در این سایت همیشه در خدمت شما هستم و منتظر سوالات شما میمانم. اگر کاری دارید کافیست بپرسید!)
3. اکانتهای فعال شبکههای اجتماعی: همهی برندهای بزرگ در شبکههای اجتماعی، مانند فیسبوک، Linked in ،Pinterest و محیطهای مشابه بسیار فعال هستند. حتی اگر شما سایت کوچکی را راهاندازی میکنید، اجازه بدهید که اکانتهای اجتماعیتان (به خصوص لینکد این) تکانی بخورند.
4. نام سایت = کلمهی کلیدی: مردم در جستجوی برندها هستند، این برندها خواه میتوانند ایده باشند، خواه YouTube و یا John Deer. همانطور که میدانید گوگل شما را یک برند در نظر میگیرد هنگامی که لینک سایتهایی مثل Youtube را داشته باشید.
لینک سایتها زمانی ظاهر میشوند که شما اقدام به ساخت backlinkهای خیلی زیاد کرده باشید و سپس مردم برای برند شما در گوگل جستجو انجام دهند.
علاوه بر ساخت سایتی با کیفیت، در اینجا سه روش دیگر برای برگرداندن اسم سایتتان در داخل کلمهی کلیدی برند شده گفته میشود:
5. Anchor text اسم برند: طبیعتاً مردم به برندهایی با anchor text اسم برند لینک میدهند. بنابراین اگر سایت شما bia2music.com هست، بهتر است که شما چند لینک با anchor text بصورت “bia 2 music” بدهید.
گام سوم:اطلاعات موثق از دامنه
آیا میدانید که گوگل یک ثبتکنندهی دامنه است؟
ولی آنها دامنهها را نمیفروشند.
موضوع عجیبی است!
علت این است که میخواهند روی اطلاعات whois شما جاسوسی کنند و با این کار ممکن است به دردسر بیافتند. همانطور که میدانید، زمانی که شما یک ثبتکنندهی مورد تأیید ICANN هستید میتوانید اطلاعات whois را در تمام مدت روز چک کنید.
در اینجا کارهایی را که شما میتوانید انجام بدهید تا اعتبار بیشتری از اطلاعات دامنه تان به دست بیاورید آورده میشود:
این به تنهایی ممکن است که چیز کوچیکی به نظر بیاید، ولی به آن اینگونه نگاه کنید:
کدام سایت به نظر شما قابل اعتمادتر به نظر میآید؟
سایتی با whois خصوصی و فاقد صفحهی contact که در سه ماه منقضی میشود، یا سایتی با آدرسی واقعی و شماره تلفنی که با اطلاعات contact رسمی سایتشان مطابقت دارد و بیش از 5 سال با انقضاء دامنه فاصله دارد؟
به این مسئله فکر کنید.
گام چهارم:لینکهای مطمئن
مثل هر چیزی در دنیای گوگل، به گردش حول لینکها اعتماد کنید.
و آنها این را بر اساس نسخه سئو از Six Degrees of Kevin Bacon انجام میدهند.
اعتباری که شما از سایر سایتها به دست میآورید اغلب به درجه اعتبار معروف است.
اساساً، گروهی از دسته سایتهای بسیار مطمئن داریم، مثل govs، edus، CNN.com، DMOZ و غیره.
بسیاری از سایتهای مطمئن اینترنت لینکهایی را مستقیماً از این سایتها میگیرند.
با این حال، شما میتوانید مقداری از آن اعتبار را با گرفتن لینکها از سایتهایی به دست بیاورید که دارای لینکهایی از این دسته هستند.
بنابراین همیشه بهتر است که قبل از اینکه برای گرفتن لینک از پروفایل لینک سایت دیگر وقت بذارید، به خود پروفایل لینک سایت نگاه بیندازید.
لطفا توجه داشته باشید که PR همهی داستان را به شما نمیگوید.
فرض کنید که دو تا سایت دارید که برای گرفتن لینک از آنها، به آنها نگاه میاندازید:
سایت A : PR3 1 لینک از MIT.edu و 1 لینک از CNN.com
سایت 2 B : PR5، تعداد زیادی کامنتبلاگ و لینکهای شبکه بلاگ
من خودم شخصاً لینکی را از سایت A هر روز هفته میگیرم، اگرچه PR کمتری دارد.
سایتهایی که بسیاری از لینکها را مستقیماً از govs ،edus و غیره میگیرند رنکینگ بهتری داشته و در برابر آپدیتها مقاوم تر هستند.
به عبارت دیگر، شما خواهان لینک دادن سایتهایی به خود هستید که بسیار مورد اعتماد باشند.
گام پنجم:بکلینکهای سایت Google News
از دید گوگل، سایتهای مورد قبول Google News جزء مورد اعتمادترین سایتهای اینترنت هستند.
به این فکر کنید: سایتهای news بایستی قابل اعتماد باشند.
اگه شما "بهترین rapper همهی زمانها" را جستجو کنید، ممکن است که فهرست ان شامل “شخصی با بستنی وانیلی” هم باشد.
ولی news sites در استاندارد بالاتری نگه داشته میشوند زیرا محتوای آن ها باید دقیق باشد.
اگر آنها نوشتهای را با عنوان "جاستین بیبر رئیسجمهور اکوادور را انتخاب کرد"پست کنند، بهتر است که درست باشد!
برای اینکه Google News سایتی را دربربگیرد، بایستی آن سایت قبل از شمول، مورد بازدیدهای دستی بسیار قرار بگیرد.
این به آنها (از دید گوگل) مقدار زیادی اعتماد میبخشد.
موضوع این است که، گرفتن یک لینک واقعی از سایت مورد قبول Google News آسان نیست. شما بایستی برای آن هفتهها زمان بگذارید تا لینکتان را بگیرید. اما این لینکی است که میتواند زندگی شما را تغییر بدهد.
این مقاله ترجمهای از چند مقاله در زمینه آموزش سئو بود به همراه تجربیات اختصاصی خودم که به بهترین شکل سعی کردم آن را به شما انتقال دهم.
ممنون از توجه شما!
منبع: دوره سئو
امروز و در این مقاله سئو می خواهم در مورد گوگل آلرت یا همان google alert با شما صحبت کنم، امکانی که مطمئن هستم 90 درصد شما عزیزان از آن خبر ندارید و اصلا نمیدانید چه هست! دلیل این بی خبری هم این است که گوگل زیاد در مورد آن صحبت نمیکند.
همین اول یک سوال را در ذهن شما تداعی میکنم :
این گوگل آلرت چه ربطی به سئو دارد؟
(لطفا تا آخر این مقاله را به دقت مطالعه فرمایید تا به پاسخ برسید)
گوگل آلرت یکی از مفیدترین و ناشناختهترین سرویسهای گوگل است. با این سرویس میتوانید برای یک یا چندین کلیدواژه یک آلرت بگذارید و هر وقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد، گوگل آن را به ایمیل شما میل کند. قطعا هیچ محدودیتی هم در مورد تعداد آلرتها وجود ندارد.
اگر کمی سادهتر بخواهم بگویم باید گفت فرض کنید شما عبارتی را در گوگل سرچ میکنید. اما میخواهید هر چیز جدیدی که در مورد آن عبارت به اینترنت اضافه میشود را هم بدانید. مثلا اسم خودتان را جستجو میکنید و تمایل دارید هرگاه نام خودتان در هر نقطهای از وب برده شده از آن باخبر شوید. اینجاست که گوگل آلرت به درد شما خواهد خورد !
در این مطلب به صورت کامل نحوه استفاده از گوکل آلرت را به شما آموزش خواهم داد.
دیگر نیازی نیست خودتان به صورت متناوب اینترنت را جستجو کنید چرا که گوگل این کار را برای شما انجام میدهد. فقط کافی است که یک آلرت بگذارید و تنظیم کنید که در چه بازه زمانی میخواهید مطالب جدید به ایمیل شما ارسال شود.
برای این کار از طریق این لینک به آدرس گوگل آلرت بروید و یا آدرس www.google.com/alerts را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ نمایید و سپس با اکانت گوگل خود در آنجا Sign in کنید.
در کادر آبی که بالای صفحه است میتوانید یک آلرت بگذارید که برای این کار باید کلیدواژه مورد نظرتان را در نوار سفید رنگ داخل کادر آبی، تایپ نمایید.
وقتی عبارتی را وارد کنید، صفحهای جدید باز میشود و گزینه CREATE ALERT به رنگ آبی مشخص است (و در پایین این کادر پیشنمایشی (preview) از آلرت خود را خواهید دید.)
گزینه Show options هم سمت راست دکمه آبی است که تنظیمات آلرت است و با زدن آن به ترتیب مواردی همچون بازه زمانی، منبع، زبان، محدوده جغرافیایی و تعداد لینکها قابل تنظیم است. آخر از همه گزینه Deliver to است که میتوانید مشخص کنید که از طریق ایمیل یا RSS مطالب را دریافت کنید.
در قسمت اول یعنی بازه زمانی که با عبارت How often مشخص شده است، میتوانید گزینه As-it-happens را انتخاب کنید که به این معنی است که بلافاصله پس از اینکه مطلب جدیدی منتشر شد، گوگل سریعا آن را به ایمیل شما خواهد فرستاد.
سایر قسمتها هم که واقعا ساده هستند. اگر برایتان گنگ بود به این لینک مراجعه نمایید.
در قسمت پایینی که Me on the web نام دارد، در سمت چپ نام خودتان (نامی که هنگام افتتاح اکانت گوگل دادهاید) و در سمت راست آدرس ایمیل خودتان را میبینید.
در کنار آنها یک علامت + وجود دارد که با زدن آن می توانید نام و یا ایمیل خود را آلرت بگذارید و هر وقت در اینترنت نام و ایمیل شما نوشته شد، گوگل به شما خبر میدهد.
در قسمتهای پایینی گوگل پیشنهاداتی در حوزههای مختلف همچون ورزش و تکنولوژی و … را ارائه میدهد. پس از ساختن آلرت دوباره میتوانید به همان صفحه بیایید و لیست آلرتهای خود را ببینید و هرکدام را خواستید ویرایش یا حذف کنید. از این سرویس در موارد بسیاری میتوان استفاده کرد و یکی از پرکاربردترین آنها برای مواقعی است که میخواهید یک جریان خبری در حال اتفاق را پیگیری کنید. مثلا لغت «فوتبال» را آلرت کنید و هروقت خبر جدیدی در مورد فوتبال روی داد، گوگل شما را با خبر میکند.
جا داره اینجا خودم رو بزارم جای شما !
شما: آقای قمصری این بحث با اینکه خیلی کارآمد بود اما چه ربطی به سئو داشت؟
پاسخ من: دوست عزیزم اگر تا الآن متوجه نشدی چه استفاده ای از این ابزار در جهت بهبود سئو انجام داد پیشنهاد میکنم دوباره مطلب رو عمیقتر بخونی و سرانجام اگر بازم متوجه نشدی چه ربطی داره تو بخش نظرات سوالت رو بپرس تا جواب بدم.
(در واقع می خوام سعی کنم کمی به ذهنتون خلاقیت بدم.)
با مطالب بیشتر آموزش سئو همراه باشید!
امروز یک مقاله بسیار مهم آموزش سئو را در اینجا قرار میدهم. حتما این مقاله را با دقت بخوانید و به دوستان خود نیز در مورد خرید بکلینک حتی بکلینکهای کاملا اصولی تذکر دهید.
لطفا ابتدا دقت فرمایید افزایش رنک نه افزایش پیجرنک !
این مقاله ترجمهای از یک مقاله معتبر و افزودن نتایج تحلیلی و تجربی بنده به آن است.
اگر از 10 استاد سئو در مورد اهداف الگوریتم پنگوئن گوگل بپرسید، 9 نفر از آنها بطور ناخوداگاه سه کلمهی زیر را بیان می کنند:
"بررسی anchor text بیش از حد بهینه شده."
این حرف غلط است.
در اینجا تفکیک anchor text برای یک سایت تایید شده در الگوریتم پنگوئن یعنی cabbagesoup-diet.com هدف ماست است.
در حال حاضر این سایت رتبه یک را برای کلمه کلیدی “cabbage soup diet” داراست.
با محاسبات من، 65 درصد از anchor text آنها شامل تغییرات کوچیکی در cabbage soup diet – و 30 درصد از anchor text نیز با انطباق کامل همراه است.
چطور چنین چیزی ممکن است؟ مگر پنگوئن در مورد anchor text نیست؟
جواب منفی است.
پنگوئن در مورد trust (اعتماد) است و افزایش اعتماد به سایت بیشک مهمترین تاثیر در افزایش رنک و بهبود نگاه گوگل به سایت هاست.
سئوکاران به دلیل پستی از MicroSiteMasters.com مجبور شدند بپذیرند که anchor text تمام الگوریتم پنگوئن گوگل است.
اما سئوکاران بعد از مقایسهی سایتهایی که توسط الگوریتم مجازات شده بودند با سایتهایی که از این اثر محفوظ ماندهاند، به این نتیجه رسیدند که:
“وقتی به هر سایتی که تحت مجازات الگوریتم پنگوئن قرار گرفته است به طور جداگانه نگاه کنیم، میبینیم که یک “کلمهی کلیدی پولی” را به عنوان anchor text برای بیش از 60درصد از لینکهای ورودیاش ثبت کرده است”
بهعبارتدیگر، علت اینکه تحت مجازات پنگوئن قرار گرفتید، حتماً به کارگیری anchor text بیش از حد بهینه شده است.
در جامعهی سئو، همهی افراد موافقاند که پنگوئن فقط در مورد anchor text است. بنابراین استراتژی سئو سایت خود را به نحوی تغییر دادند که " anchor text را تغییر بدهید" را شامل شود.
ولی آنها از نقل قولی از همان مقاله غافل شدند که باعث شگفتی من شد:
"دارا بودن بیش از 60درصد از anchor text ی که کلمهی کلیدی پولی باشد، ضمانتی برای این نیست که سایت شما تحت تأثیر مجازاتها قرار بگیرد "
اگر من الان جای شما بودم میپرسیدم، امیر قمصری؛ کلمه کلیدی پولی یعنی چه؟
امیر قمصری: وقتی شما به یک شخص یا سایت هزینهای میدهید تا برای شما بکلینک بسازد، او شروع میکند به ساخت anchor text های کاملا مشابه اما با حالتهای مختلف، تا بتواند سایت شما را در آن کلمه خاص بالا بیاورد. مثلا اگر شما میخواهید در سوغات شیراز به رتبه اول گوگل بیایید و میخواهید از بکلینک برای افزایش رتبه استفاده کنید، آن سایت یا فرد که پول گرفته است با استفاده از همین کلمه سوغات شیراز بدون تغییر صدها بکلینک میسازد و اینجاست که الگوریتم پنگوئن مشکوک می شود !!
چطور ناگهان دهها بکلینک با بهترین وضعیت ساخته شده است و ...!
برگردیم سر بحث خودمون: بالاخره چی شد!؟
پنگوئن بالاخره در مورد anchor text هست یا نه؟ هر دو که نمیتواند درست باشد.
و هنگامی که من به تحلیل غیررسمی خودم از سایتهایی که تحت مجازات پنگوئن قرار گرفتهاند در مقایسه با سایتهایی که تحت این تأثیر نبودهاند میپردازم، میبینم که تنها یک چیز وجود دارد که باعث میشود این دو با هم فرق داشته باشند: اعتماد و دیگر هیچ.
تنها من نیستم که در مورد trust (اعتماد) تأکید دارم.
به عبارت دیگر، trust نهتنها به شما کمک میکند تا سایتتان را در مقابل آپدیتهای گوگل مقاومتر کنید، بلکه علاوه بر آن به شما کمک میکند تا رنکینگ بهتری را در بالاترین موقعیت به دست آورید.
حالا متوجه شدید؟
اما کمی در مورد سئوی منفی !
هیچ شکی نیست که trust فاکتوری است که سایتتان را از آسیبهای گوگل و آپدیتهای بعدی مصون نگه میدارد.
اما دلیل دیگری برای بررسی اعتماد گوگل به سایت شما وجود دارد که سئوی منفی نام دارد.
این روزها حرفهای زیادی در مورد سئوی منفی هست، ولی روی هم رفته خیلی مهم نمیباشد.
چرا؟
چون همانطور که قبلاً هم گفتهام: گوگل سایتهایی مورد اعتمادش را مجازات نمیکند.
اخیراً یکی از رقیبهایم با 50.000 کامنت سایتم را مورد حمله قرار داد!
میدانید بعد چه اتفاقی افتاد؟ هیچی! من حتی تکان هم نخوردم. چرا؟
چون گوگل به سایت نیوسئو اعتماد دارد و میداند که من هرگز کاری برای دور زدن گوگل انجام نمیدهم.
با توجه به آنچه گفتیم، زمان آن رسیده است که مقداری اعتماد برای سایت خودتان کسب کنید.
مطالب آموزش سئو را در سایت ما دنبال کنید.
موفق باشید.
از دوره سئو دریغ نفرمایید.