شاید عنوان این مقاله کمی عجیب باشد! پس عنوان را سادهتر شرح میدهم، چگونه در زمان ساخت لینکها حواسمان باشد که لینکهای بد و بیارزش نسازیم تا وارد سئو منفی (غیرقانونی) نشویم؟
این مسئله بسیار مهم است.
من قبلا در این مقاله به آموزش ساخت بهترین لینکها پرداختم و همچنین در این مقاله به ارزش کپی بکلینک رقبایتان برای بهبود وضعیت سئو سایت اشاره کردم ضمن اینکه کلیه مطالب آموزش سئو در اختیار شما قرار دارد.
حالا باید به اشتباهاتی که گاهی از سوی برخی از افراد رخ میدهد اشاره کنم و شما را از آنها به شدت منع کنم. بنابراین لطفا با دقت و تمرکز ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید.
– به اندازه لینک بسازید! این طور نباشد که ناگهان شروع کنید به ساخت دهها لینک و ناگهان هم این کار را رها کنید.
رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود
کمکم شروع به ساخت لینک کنید و این کار را همواره ادامه دهید. برای افزایش تعداد لینکها باید شرایط خاصی داشته باشید که بعدا به آن اشاره خواهم کرد. لینکهایتان باید از همه طریق و به همه صورت ساخته شود. یعنی مثلا هم در شبکههای اجتماعی لینک بسازید و هم در فرومها، هم follow بسازید و هم nofollow
– در هنگام ساخت لینکها به همان اندازهای که لینک میسازید، آن صفحه لینک شده را هم به روز کنید. مثلا اگر روزی 50 لینک ارزشمند باکیفیت میسازید باید حداقل 20 پست جدید و باکیفیت هم در سایت قرار دهید. (اگر میدانستید این مسئله چقدر ارزشمند است و چه تاثیری دارد همه اصول کاریتان را رها میکردید و فقط بر این اساس کار میکردید!)
– تا میتوانید از سایتهای ساخت لینک گروهی چه به صورت رایگان و چه به صورت پولی استفاده نکنید. این سایتها که در اروپا برای خود امپراطوری راه انداختهاند عموما از لینکهای بیکیفیت استفاده میکنند. مثلا طبق بررسی بنده این شبکههای ساخت لینک که شبکههای کلاسیک هستند ترکیبی از لینکهای زیر را عرضه می کنند :
بیشتر لینکهای وبلاگها کیفیت محتوایی پایینی دارند و بیشتر دامنهها تصادفی هستند و ارتباطی با بازاریابی اینترنتی ندارند (و یا با موضوع مورد نظر شما) .
همچنین در بین آنها تعداد کمی دامنه اجارهای وجود دارد (دامنههایی که فقط برای مدت کوتاهی است که بالا آمدهاند) ، فقط برای تاکید مضاعف بر اسپم بودن (که برخی از دامنههای اجارهای دارای رنک بالای اسپم هستند)
– از مخلوطی از لینکها استفاده کنید. یعنی این طور نباشد که فقط dofollow با رنک بالا بسازید!
هم dofollow با رنک بالا بسازید، هم با رنک پایین و هم nofollow با رنک بالا
حتی بعضی وقتها نیاز است که از دامنههای بدون رنک اما با محتوای کاملا مشابه و با کیفیت لینک بگیرید.
بر اثر گذشت زمان به مباحث دیگری هم در زمینه تجارت خود (بر اساس تجربه) دست خواهید یافت ...
موفق باشید
منبع: دوره سئو
در سال 2016 سئو و بهینهسازی آن برای موتورهای جستجو بیش از سالهای قبل رواج پیدا کرده است و این به دلیل افزایش اعتماد و تعداد کاربرانی است که از اینترنت برای خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود استفاده میکنند. همچنین اگر در الکسا که به بیشترین سایتهای ورودیدهنده به سایتهای برند نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که گوگل بیشترین سهم را در ورودی به آنها داشته است.
در کشور ایران هم براساس اتفاقات سالهای گذشته در توسعه تجارت الکترونیک و افزایش کسب و کارهای اینترنتی سئو جایگاه ویژهای برای افزایش فروش به دست آورده است. بالطبع یادگیری و آموزش سئو نیز بین کاربران رواج پیدا کرده است.
بدیهی است که برای پیروزی در دنیای
رقابتی وبسایتها، باید از آخرین تکنیکهای بهینهسازی سئو
سایت آگاهی داشته باشید. همیشه در نظر
داشته باشید که روشهای سئو
با سرعت بالایی در حال تغییر هستند به طوری که ممکن است معیارهای رتبهبندی در سال
2015 میلادی، در سال جاری منقرض شده و یا دچار تغییرات چشمگیری شوند. شایان ذکر
است که الگوریتمهای گوگل در سال 2015 بروزرسانیهای متعددی داشته است و در مقایسه
با سالهای گذشته با سرعت بالاتری دچار تغییر شده است.
بهینهسازی موتور جستوجو نیازمند صرف زمان، هزینه و مهارت بالا میباشد که واقعا
کار هرکسی نیست! برای کسب رتبههای بالاتر باید با پشتکار بالا، تکنیکها و مفاهیم
مرتبط با سئو
را تعقیب نمایید.
در این مقاله میخواهم از مهندسی معکوس استفاده کرده و به شما هشدار دهم که در سال آینده چه کارهایی را نباید انجام دهید.کارهایی که انجام آنها میتواند به منزله از دست دادن کل اعتبار اینترنتی شما شود.
داغ کردن لینک به صورت غیرقانونی ...!
با نگاهی کوتاه اما با دقت به سال 2014 بر اساس گزارشهای گوگل، هرگونه داغ کردن لینک که به اصطلاح غیرطبیعی شناخته میشود نه تنها باعث بهبود رتبهبندی وبسایت شما نخواهد شد بلکه موجبات افت آن را نیز فراهم میکند. اما جالب است بدانید که بر اساس بروزرسانیهای جدید، هرگونه خرید و فروش لینک با هدف داغ کردن محتوا و لینکهای موجود در وبسایت کاملاً موجه خواهد بود…!!!
اما من (امیر قمصری) پیشنهاد میدهم به این بحثهای جدید گوش ندهید. براساس تجربه این سالهای من این اعلام فقط یک تله است!!! انتخاب با شما.
لینکها (Anchor Text)
انکرتکست و یا متنهای لنگری در واقع به قسمتهایی از محتوا گفته میشود که قابل کلیک کردن باشند. توجه داشته باشید که یک انکر تکست سئوسازی شده تاثیر بالایی در رتبهبندی وبسایت شما خواهد داشت. بر اساس تحقیقات سئو سایت ماز استفاده بهینه و مناسب ازانکر تکستها یک برگ برنده برای شما با هدف پیروزی در دنیای رقابتی وبسایتها است.
طراحیهای نامناسب موبایل
بیشک یکی از مهمترین معیارهای رتبهبندی سئو در سال 2016 پشتیبانی کردن از نسخه موبایل در وبسایتها میباشد تا آنجا که در ماه اول سال 2016 گوگل یک ابزار جدید ویژه همین بحث در وب مستر تولز اضافه کرده است!
مشارکت نامناسب کاربر
یکی از معیارهای مهم و تاثیر گذار در رتبهبندی سئو جذب کاربران و مخاطبهای مناسب برای وبسایت است. این فاکتور در سال 2016 هم اهمیت بالای خود را حفظ کرده است. تعداد پایین بینندگان در وبسایت شما میتواند با سرعت بالایی رتبهبندی شما را به شدت کاهش دهد. با در نظر گرفتن تمام این مطالب با صرف هزینه و زمان مناسب برای جذب مخاطبهای وفادار به وبسایت خود و در ادامه حفظ و نگهداری این کاربران رتبهبندی سئو وبسایت خود را به عرش برسانید. سعی کنید به صورت هدفمند برای خود تبلیغ کنید و قبل از تبلیغات از یک مشاور، مشاوره بگیرید تا بهترین تبلیغات را انجام داده و با یک تیر چند نشان بزنید …!
سی درصد کل سئو
را به تنهایی محتوا تشکیل می دهد …!
من در مقالاتم آنقدر از محتوا گفتهام که زبانم مو درآورده است اما هنوز میبینم بسیاری از کاربران سایت نیوسئو همه کار میکنند به جز تولید محتوا!!! آخر اگر امیر قمصری را به عنوان یک کارشناس سئو میدانید چرا بخشی از حرفهایش را گوش میدهید و برخی را نه؟!!!
یک جمله: خواهش میکنم برای کسب رتبه خوب در گوگل محتوای سئو شده تولید نمایید.
منبع: دوره سئو