WormGPT، نسخه جدید ChatGPT برای هک و اقدامات مجرمانه

WormGPT نسخه ای جدید از چت بات هوش مصنوعی ChatGPT است که با نرم افزار اصلی شرکت OpenAI خیلی فاصله دارد. این چت بات توسط یک هکر خلق شده و برای تولید بدافزار و راه اندازی حملات فیشینگ از آن استفاده میشود. نکته عجیبی که درباره این چت بات وجود دارد این است که هیچ محدودیت یا چهارچوب اخلاقی ندارد.

براساس گزارش شرکت SlashNext، توسعه‌دهنده WormGPT دسترسی به این چت‌بات را در یک انجمن گفت‌وگوی هکری می‌فروشد. این شرکت که این چت‌بات را آزمایش کرده است، می‌گوید هکرها حالا مشغول تولید ابزارهایی شبیه به ChatGPT هستند که برای امور خرابکارانه به‌کار می‌روند.

به‌نظر می‌رسد که این چت‌بات اولین‌بار در ماه مارس معرفی شده بود، اما در ماه گذشته میلادی شروع به کار کرد. این برنامه برخلاف ChatGPT یا گوگل بارد هیچ محدودیتی ندارد و پاسخ هر درخواست مخربی را می‌دهد. برای مثال، با این برنامه می‌توانید به زبان پایتون بدافزار بنویسید و برای اجرای حملات خود راهنمایی دریافت کنید.

WormGPT با کدام مدل هوش مصنوعی ساخته شده است؟

خالق WormGPT می‌گوید برای ساخت این چت‌بات از یک نسخه قدیمی و متن‌باز مدل زبانی بزرگ OpenAI به نام GPT-J استفاده کرده است. سپس این مدل با داده‌های مربوط به خلق بدافزار آموزش داده شده تا این برنامه حاصل شود.

توسعه‌دهنده این چت‌بات می‌گوید: «این پروژه می‌خواهد جایگزینی برای ChatGPT باشد و به شما اجازه دهد کارهای غیرقانونی انجام دهید و در آینده به‌راحتی دستاوردهای خود را به‌صورت آنلاین بفروشید. هر چیزی در رابطه با [هکرهای] کلاه سیاه که بتوانید فکرش را بکنید، با WormGPT قابل انجام است و به همه اجازه می‌دهد تا بدون ترک خانه خود بتوانند هر فعالیت خرابکارانه‌ای را که بخواهند، انجام دهند.»

SlashNext می‌گوید در آزمایشی که با این چت‌بات داشته، توانسته است یک حمله فیشینگ را شبیه‌سازی کند و نتایج کار شگفت‌انگیز بوده است. البته خوشبختانه دسترسی به WormGPT چندان ارزان نیست و برای استفاده از این چت‌بات باید ماهانه 60 یورو یا سالانه 550 یورو هزینه بپردازید.

معجزه جوانی با بهترین دستگاه هایفو

معجزه جوانی با بهترین دستگاه هایفو

بهترین دستگاه هایفو کدام است و چرا استفاده از تکنولوژی هایفو تا این حد محبوب شده؟ هایفو تراپی یکی از بروز ترین روش های لیفتینگ و جوانسازی پوست می باشد. از آنجا که این روش یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود، استفاده از آن هیچگونه عوارضی را در پی نخواهد داشت. به دلیل این که دستگاه های زیادی با این تکنولوژی ساخته شده‌اند، بسیاری از افرادی که قصد انجام هایفوتراپی را دارند می خواهند بدانند که بهترین دستگاه هایفو کدام است.

دستگاه هایفو چگونه کار می کند؟

دستگاه هایفو با استفاده از امواج اولتراسونیک فراصوت، عمقی با حدود 3 تا 4.5 میلیمتری پوست را هدف قرار می دهد و سبب ایجاد حرارت در آن قسمت می شود. این امر موجب می شود پوست جهت بهبود این نواحی، اقدام به پروتئین و کلاژن سازی بیشتری کند که در نهایت منجر به بازسازی و لیفت پوست خواهد شد.

توجه داشته باشید که کاربرد این دستگاه تنها در موارد مربوط به لیفتینگ پوست نبوده و در مواردی مانند رفع چین و چروک، درمان تیرگی دور چشم، رفع غبغب، بهبود بافت های پوستی و… نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

موارد بسیار بیشتری را می توان در مورد نحوه کار دستگاه هایفو و موارد کاربرد آن بیان کرد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این که دستگاه هایفو چگونه کار می کند به دست آورید می توانید به وب سایت ایران لیزرز مراجعه کنید.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه هایفو

عوامل مختلفی می توانند بر قیمت دستگاه هایفو موثر باشند که مهمترین آن ها به شرح زیر هستند:

  • برند: برند دستگاه هایفو یکی از عوامل موثر بر قیمت آن است. برندهای معروف و معتبر طبیعتا ممکن است قیمت بیشتری برای محصولات خود در نظر بگیرند.
  • قدرت و عملکرد: دستگاه هایی با قدرت و عملکرد بالاتر اغلب قیمت بیشتری دارند. عواملی مانند شدت امواج، توان خروجی و طیف تنظیم ‌پذیری می توانند قیمت دستگاه هایفوتراپی را تحت تأثیر قرار دهند.
  • قابلیت ها و ویژگی ها: دستگاه ‌های هایفوتراپی با قابلیت ‌ها و ویژگی‌ های بیشتر ممکن است قیمت بیشتری نیز داشته باشند. به عنوان مثال، دستگاه هایی که دارای سیستم خنک ‌کننده یا ویژگی ‌های پیشرفت ‌تری برای تنظیم شدت و ناحیه درمانی هستند، گران تر می باشند.
  • رقابت بازار: رقابت در بازار نیز می‌تواند قیمت دستگاه هایفوتراپی را تحت تأثیر قرار دهد. وجود رقبا و تنوع محصولات برای برخی از دستگاه ها ممکن است باعث کاهش قیمت ها شود تا رقابت را برای جذب مشتریان تشدید کند.

بهترین دستگاه هایفو کدام است؟

معجزه جوانی با بهترین دستگاه هایفو

با استقبالی که از فناوری هایفو در حوزه زیبایی شده، شاهد عرضه انواع مختلفی از این دستگاه ‌ها در بازار هستیم. همین موضوع انتخاب را برای کاربران دشوار می‌کند. چنانچه شما نیز در انتخاب بهترین گزینه دچار سردرگمی شدید، می‌توانید بسته به نیاز و انتظارات خود از دستگاه برای خرید یکی از انواع زیر اقدام کنید:

دستگاه هایفو 7 بعدی

در بین تمامی دستگاه های هایفو، دستگاه 7 بعدی بهترین و کامل ترین نوع محسوب می شود. این دستگاه می‌تواند بر روی بیش از 7 منطقه مختلف از صورت و بدن از جمله گونه‌ها، چانه، گردن، پیشانی، چشمان، ابروها، شکم، بازوها، ران ها و… مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین در این دستگاه امکان تنظیم میزان انرژی و عمق مورد نیاز برای هر ناحیه وجود دارد. این قابلیت به پزشک این امکان را می دهد تا درمان را به طور دقیق و بر اساس نیازهای فرد انجام دهد. از سوی دیگر دستگاه هایفو 7 بعدی به دلیل توان بالا و فناوری پیشرفته، عملکرد سریعی دارد. این به معنای کاهش زمان جلسات درمانی است و می‌تواند به شما امکان دهد در زمان کمتر نتایج مطلوب را به دست آورید.

دستگاه هایفو سه بعدی سونار

یکی از بهترین دستگاه های هایفو، دستگاه HIFU 3D SONAR است. از آنجا که این دستگاه کارتریج های متنوعی را در بر می گیرد، می توان از آن برای تمامی قسمت های بدن استفاده کرد. این دستگاه بجز کاربرد در موارد مربوط به جوان سازی پوست، می تواند برای اهدافی مانند کاهش چربی های اضافه بدن و لاغری مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین یکی از ویژگی های برجسته دستگاه هایفو سه بعدی سونار، توانایی تصویر برداری سه بعدی است. این به معنای آن است که پزشک می تواند تصاویر سه بعدی از ناحیه مورد درمان را مشاهده کند و با دقت بیشتری در جهت تعیین نقاط مورد نیاز برای ارسال امواج دست یابد.

دستگاه هایفو اولترا تک بعدی

دستگاه HIFU Ultra در عین حال که در مقایسه با سایر دستگاه ها قیمت مناسب تری دارد، از تکنولوژی بسیار بروز و پیشرفته‌ای برخوردار است. به همین دلیل می توان این دستگاه را یکی از موارد بهترین دستگاه هایفو نام برد. در این دستگاه امکان تنظیم عمق نفوذ امواج و شدت آن ها توسط اپراتور دستگاه وجود دارد.

دستگاه هایفو چهار بعدی بلک اولترا

HIFU 4D بلک اولترا یکی از کامل ترین دستگاه های هایفو به شمار می آید. این دستگاه علاوه بر کاربرد در مواردی مانند جوان سازی پوست صورت و بدن، در درمان مشکلات قسمت واژینال بانوان نیز کاربرد دارد. به همین دلیل می توان آن را گزینه‌ای همه کاره برای کلینیک های زیبایی دانست.

اگر قصد تاسیس یک کلینیک زیبایی را دارید و می خواهید در مورد بهترین دستگاه هایفو و سایر دستگاه های مربوطه اطلاعات کسب کنید، یکی از بهترین مراکز جهت کسب مشاوره و خرید انواع دستگاه های زیبایی و لاغری، وب سایت ایران لیزرز می باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به iranlasers.com از قیمت دستگاه هایفو در انواع مختلف اطلاع پیدا کرده و پس از کسب مشاوره، اقدام به خرید از iranlaser نمایید.

چگونه خطای صفحات یتیم (orphan pages) را برطرف کنیم؟

Orphan Pages,پیدا کردن صفحات یتیم,چگونه صفحات یتیم را پیدا کنیم

خطای صفحات یتیم یکی از چالش هایی است که برخی وب سایت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. با وجود تاکید فراوان کارشناسان سئو بر استفاده از لینک های داخلی و خارجی برای بهبود سئو سایت، همچنان وب سایت هایی هستند که با عدم رعایت این نکته، دارای صفحات یتیم هستند و با این کار به سئو خود لطمه می زنند.

صفحاتی که لینک داخلی از دیگر صفحات سایت دریافت نکرده اند، صفحات یتیم نامیده می شوند و حتی از نظر گوگل هم برای سایت مضر هستند. احتمالا شما هم از خود می پرسید حالا چه باید کرد؟ چطور این مشکل را حل کنیم؟ اصلا چطور می توان صفحات یتیم را شناسایی کرد؟

با مطالعه ادامه این مطلب پاسخ همه سوالات خود درباره خطای صفحات یتیم و نحوه رفع مشکل آن را خواهید یافت.

منظور از صفحات یتیم (Orphan Pages) چیست؟

یکی از اقداماتی که متخصصان بهینه سازی سایت در هنگام آموزش سئو بر آن تاکید دارند، این است که مدیران سایت ها با ایجاد لینک های داخلی و خارجی برای ارتقا رتبه سایت خود تلاش کنند. بنابراین همه ما از اهمیت لینک ها در صفحات سایت آگاه هستیم. اما گاهی برخی از صفحات سایت ها بدون اینکه هیچ لینکی دریافت کنند، کاملا سرگردان در اینترنت رها می شوند.

دسترسی به این صفحات که صفحات یتیم (Orphan Pages) نامیده می شوند، بدون داشتن URL آن ها غیرممکن است. به این معنا که کاربران اینترنت نمی توانند از طریق جستجو به این صفحه ها دسترسی داشته باشند و هیچ لینک داخلی برای هدایت به آن ها نیز وجود ندارد. این موضوع سبب می شود خزنده های گوگل در شناسایی صفحات یتیم، ناتوان باشند.

خزنده های موتور جستجو، صفحات مختلف وب را از طریق فایل نقشه سایت و همینطور به کمک لینک های موجود در سایت پیدا می کنند. از همین رو هیچ شانسی برای کشف صفحات یتیم توسط گوگل وجود ندارد، زیرا هیچ لینک داخلی از سایر صفحات سایت شما ندارند.

این تعریفی ساده از خطای صفحات یتیم است که به عنوان مقدمه می تواند ما را در شناخت علت یتیم شدن یک صفحه، چگونگی رفع مشکل آن و جلوگیری از بروز این مسئله در آینده یاری دهد.

چه چیزی باعث یتیم شدن صفحات می شود؟

تا اینجا با معنای صفحات یتیم و ویژگی های آن آشنا شدیم، اما سوال اساسی این است که اصلا چه چیزی باعث یتیم شدن صفحات می شود؟

در واقع باید بگوییم یتیم شدن یک صفحه ممکن است به دلایل تصادفی یا عمدی باشد و از اتفاقات مختلفی در سایت نشات بگیرد.

شایع ترین علت شکل گیری صفحات یتیم، نداشتن فرآیندهایی برای انتقال سایت است. همچنین دیگر عوامل تصادفی که می توانند شما را با خطای صفحات یتیم مواجه کنند، تغییرات ناوبری سایت، طراحی و برنامه نویسی مجدد سایت است.

خزنده هایی که صفحات را از طریق لینک ها پیدا می کنند، قادر به کشف صفحات یتیم نیستند و این موضوع می تواند به سئو سایت شما ضربه بزند.

البته گاهی اوقات صفحات یتیم به طور عمدی ساخته می شوند و برای اقداماتی مثل فرود تبلیغاتی و پولی استفاده می گردند. سئوکار یا مدیر وب سایت این امکان را دارد که برخی صفحات را از دید مخاطبان و موتور جستجو پنهان کند، اما آیا چنین کاری توصیه می شود؟ خیر!

در واقع موتور جستجوی گوگل Orphan Pages را به عنوان یک عامل مخرب سئو سایت معرفی می کند و تاثیر منفی آن بر بهینه سازی سایت را گوشزد کرده است. به این دلیل که موتور جستجو به کمک لینک های موجود در صفحه و همچنین نقشه سایت شما، اقدام به ارزیابی تمام صفحات کرده و آن ها را رتبه بندی می کند؛ پس اگر صفحه ای را ایجاد کرده و فراموش کنید که از جای دیگری در سایت خود به آن پیوند بدهید، رتبه مربوط به آن صفحه را از دست خواهید داد.

چرا صفحات یتیم برای سئو مضر هستند؟

همانطور که در بالا اشاره شد، اولین خطای صفحات یتیم این است که به سختی توسط موتور جستجو ایندکس می شوند.

خزنده هایی که از طریق لینک ها وارد صفحات مختلف سایت شما می شوند، برای ورود به صفحات یتیم هیچ لینکی در اختیار ندارند. زمانی که صفحه جدیدی را به سایت خود اضافه می کنید و مطالبی را در آن نشر می دهید، لازم است از صفحات دیگر به آن محتوا لینک بدهید تا از این طریق صفحه جدید خود را به گوگل معرفی کنید.

زمانی که هیچگونه لینک داخلی برای یک صفحه وجود ندارد، به نظر می رسد مطالب آن صفحه اهمیت کمی دارند، پس موتور جستجو زحمت کشف و ارزیابی آن ها را به خود نمی دهد چون معتقد است اگر محتوای مفیدی در یک صفحه وجود داشته باشد، قطعا در صفحات دیگر لینک می شود.

با این تفاسیر حتما متوجه شده اید که صفحات یتیم برای موتور جستجو و کاربران اینترنت مانند موجودی نامرئی هستند که راه ارتباطی با آن ها ندارند.

علاوه بر این وجود صفحات یتیم می تواند به تجربه کاربری سایت لطمه بزند و مطالبی که واقعا برای کاربر مفید هستند، را از دسترس او خارج کند. از طرف دیگر صفحه یتیم از آنجا که به صفحات دیگر سایت متصل نیست، نرخ پرش را افزایش می دهد.

کاربرانی که با داشتن URL صفحه وارد آن می شوند، پس از مطالعه محتوا هیچ لینکی برای مشاهده بخش های دیگر همان سایت ندارند؛ بنابراین چاره ای ندارد جز اینکه صفحه را ترک کنند. درحالی که اگر در هر یک از صفحات لینک های داخلی قرار داده شوند، کاربر مدام در سایت می چرخد. به این ترتیب می بینید که صفحات یتیم در افزایش نرخ خروج و کاهش نرخ تبدیل نقش دارند.

چگونه صفحات یتیم را پیدا کنیم؟

برای اینکه هرچه زودتر Orphan Pages را شناسایی کرده و برای غلبه بر خطای صفحات یتیم اقدام کنید، لازم است لیستی از URLهایی که موتور جستجو قابلیت خزیدن در آن ها را دارد، گردآوری کنید. سپس این لیست باید با URLهایی که کاربران سایت مشاهده می کنند، مقایسه شود. این کار ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، اما نگران نباشید؛ در زیر راهنمای کامل پیدا کردن صفحات یتیم ذکر شده است:

لیست کردن crawlable links

ابزارهای متعددی وجود دارند که می توانند به شما در مشاهده URLهای قابل خزیدن (crawlable links) کمک کنند. یکی از بهترین این ابزارها سایت Ahrefs است. شما می توانید با ورود به این سایت و ایجاد حساب از امکانات Ahrefs Webmaster Tools به صورت کاملا رایگان بهره مند شوید.

برای پیدا کردن این URLها وارد بخش حسابرسی سایت شوید و روی ایجاد پروژه جدید کلیک کنید. سپس تب منابع URL را باز کرده و بک لینک ها را به عنوان منبع URL علامت بزنید. ادامه دستورالعمل ها را دنبال کنید و در نهایت خزیدن را اجرا کنید. نتایج به دست آمده از Page Explorer را ذخیره نمایید. این سند در مراحل بعدی به کار گرفته خواهد شد.

پیدا کردن urlهای دارای بازدید

در مرحله بعدی از برطرف کردن خطای صفحات یتیم، باید لیستی از URLهایی که توسط کاربران بازدید می شوند را جمع آوری کنید. برای این کار راه های مختلفی وجود دارد اما به عنوان یک روش آسان و سریع پیشنهاد می کنیم از منابع داده ای که به آن دسترسی دارید، استفاده کنید. فایل های داده ای از آن جهت که توسط سرور ثبت می شوند دقت بیشتری دارند. بسته به نوع سرور می توانید به یکی از سه روش زیر URLهای دارای بازدید را پیدا کنید:

  • دسترسی به فایل های گزارش آپاچی (لینوکس)
  • دسترسی به فایل های گزارش NGINX (لینوکس)
  • دسترسی به فایل های گزارش IIS (ویندوز)

پیدا کردن URLهای دارای بازدید از طریق گوگل آنالیتیکس راهی ساده تر است که برای همه سرورها موثر خواهد بود. در این شیوه ابتدا باید وارد حساب Data Studio خود شوید و یک گزارش جدید ایجاد کنید. سپس Google Analytics را به عنوان منبع داده خود علامت بزنید و حسابی که می خواهید بررسی شود را انتخاب کنید.

ویژگی GA4 را انتخاب کرده و منبع داده را روی آن تنظیم کنید. پس از آن باید روی Page path کلیک کرده و متریک را نیز روی Views تنظیم کنید. با قرار دادن حالت مرتب سازی روی ترتیب نزولی و انتخاب محدوده زمانی پیش از زمان نصب GA4 می توانید نتایج را مشاهده کنید.

در نهایت کافی است با کلیک روی Export فایل گزارش را ثبت کنید. بعد از اینکه گزارش URLهای دارای بازدید را دریافت کردید می توانید با کمک Data Studio موارد تکراری را پاکسازی کنید.

چگونه صفحات یتیم را تعمیر کنیم؟

پس از اینکه URLهای قابل خزیدن و URLهای دارای بازدید را لیست کردید، زمان آن رسیده است که این دو گروه را به هم متصل کنید. برای این کار در Google Sheets یک برگه جدید باز کرده و ۳ تب با عنوان های crawl، hits و cross ایجاد کنید.

در تب اول تمام crawlable links را جایگذاری کنید و در تب دوم نیز remaining URLs را قرار دهید. با وارد کردن تابع زیر در تب سوم کار تمام می شود:

=UNIQUE(FILTER(hits!A:A, ISNA(MATCH (hits!A:A, crawl!A:A, 0))))

برخی از سئوکارها دچار این اشتباه می شوند که لینک های داخلی را به تمام صفحات یتیم سایت ارجاع می دهند، در حالی که در ابتدای مطلب نیز گفتیم که همه صفحات یتیم اتفاقی ایجاد نمی شوند. بنابراین دلیلی ندارد صفحه یتیمی که عمدا و برای مقاصد مختلفی طراحی شده است، را درست کنیم.

چگونه از یتیم شدن صفحات جلوگیری کنیم؟

به دلیل زمان بر بودن و پیچیده بودن فرآیند رفع مشکل Orphan Pages بسیاری از صاحبان وب سایت ها ترجیح می دهند به مرور زمان این صفحات را شناسایی و با لینک سازی داخلی برای آن ها، مشکل را رفع کنند. در ادامه چند تا از مهم ترین راه های جلوگیری از یتیم شدن صفحات قید شده است:

  • صفحات یتیم با محتوای یکسان یا مشابه با صفحه دیگری باید ادغام شوند. این به معنای ادغام محتوا و هدایت URL یتیم به صفحه دیگر است.
  • صفحات یتیمی که هیچ ارزشی برای بازدیدکنندگان ندارند و به طور اتفاقی ایجاد شده اند، باید حذف شوند.
  • هنگامی که قصد مهاجرت سایت را دارید با برنامه عمل کنید. شما می توانید با هدایت صفحات قدیمی به نسخه های جدید با تغییر مسیر 301 از لینک های شکسته و سردرگمی در وب سایت خود جلوگیری کنید.
  • یک ساختار سایت مناسب انتخاب کنید. ایجاد پیوند به صفحات جدید به صورت دستی احتمال خطا دارد و ممکن است برخی صفحات را از یاد ببرید. اما با کمک ساختارهای مناسب، وردپرس به صورت خودکار بک لینک داخلی از صفحه اصلی ایجاد می کند و هیچ صفحه ای بدون لینک باقی نمی ماند.

نتیجه گیری

صفحات یتیم مانند جزایر سرگردانی در فضای اینترنت هستند که به حال خود رها شده اند و هیچکس به آن ها دسترسی ندارد. این صفحات به دلیل اینکه هیچ لینک داخلی دریافت نکرده اند، برای خزنده های گوگل و کاربران اینترنت نمایش داده نمی شوند. اگر به سئو سایت خود اهمیت می دهید لازم است خطای صفحات یتیم را جدی بگیرید و برای تعمیر آن ها اقدام کنید. وجود صفحات یتیم می تواند روند رتبه گیری و افزایش ترافیک سایت شما را دچار اخلال کند. در این مطلب تلاش کردیم راه های پیدا کردن صفحات یتیم و نحوه تعمیر آن ها را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مزرعه لینک چیست؟

link farm,آشنایی با مزرعه لینک,کارخانه لینک سازی

اگر یک متخصص سئو باشید یا در این زمینه فعالیت داشته باشید حتما اصطلاح مزرعه لینک (Link Farm) را شنیده اید. قاعدتاً راه اصولی برای افزایش ترافیک سایت تولید محتوای با کیفیت می باشد، اما برخی افراد همواره سعی داشته اند که با استفاده از روش های نامطلوب سریع تر به نتیجه برسند. ایجاد مزرعه لینک یکی از همین روش ها است که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم و راجع به تاثیر مزرعه لینک در سئو با شما صحبت کنیم.مزرعه لینک چیست؟

منظور از مزرعه لینک یا Link Farm مجموعه ای از سایت ها است که به صورت شبکه ای به یکدیگر لینک می دهند تا رتبه سایت خود را بالا ببرند. در این روش تعداد زیادی از سایت ها به صورت دستی یا با استفاده از ربات ها به یکدیگر لینک می دهند و به این طریق لینک های بسیار زیادی رد و بدل می شود. به چنین فرآیندی مزرعه لینک گفته می شود که شباهت فراوانی به شبکه های وبسایت خصوصی (PBN) دارد، اما تفاوت اساسی این دو مفهوم در این است که PBNها لینک را برای سایت های خارجی ارسال می کنند، در حالی که در مزرعه لینک، لینک ها بین گروه خاصی که آن شبکه را تشکیل داده اند، مبادله می شود.

link farm,آشنایی با مزرعه لینک,کارخانه لینک سازی

مزرعه لینک از چه زمانی ایجاد شد؟

قبل از اینکه درباره نقش مزرعه لینک در سئو صحبت کنیم، بیایید نگاهی به تاریخچه شکل گیری مزرعه لینک بیندازیم. در گذشته الگوریتم گوگل، سایت ها را بر اساس بک لینک های آن ها رتبه بندی می کرد و بر این عقیده بود که وب سایت ها باید با لینک دادن به صفحات باکیفیت و مفید، به اشتراک گذاری محتواهای سودمند کمک می کنند. هدف گوگل از چنین الگوریتمی این بود که وب سایت های معتبر به سایت های تازه کاری که مطالب قدرتمندی منتشر می کردند، لینک بدهند تا آن ها را برای رتبه گیری حمایت کنند. اما این اوضاع به دور از واقعیت و تا حدودی رویایی به نظر می رسید چون طولی نکشید که مدیران سایت ها از الگوریتم گوگل سوءاستفاده کردند تا موتور جستجو را گول بزنند.

برخی از صاحبان وب سایت ها اقدام به تبادل لینک های فراوان با سایت هایی کردند که لزوما محتوای مفیدی برای ارائه نداشتند. درواقع وبمسترها به جای اینکه تمرکز خود را بر کیفیت مطالب بگذارند، تلاش کردند با پر کردن صفحات خود از لینک های مختلف، الگوریتم موتور جستجو را دور بزنند و به رتبه های بالا دست پیدا کنند. شکل گیری مزرعه لینک از همینجا آغاز شد و فعالان سئو به لینک سازی شبکه ای روی آورند تا بازدید بیشتری بگیرند و سریع تر رتبه سایت خود را بالا ببرند.

آیا مزرعه لینک در سئو مهم است؟

حالا که با تاریخچه مزرعه لینک آشنا شدیم، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که اساساً نقش مزرعه لینک در سئو چیست؟

آیا این روش به عنوان یک شیوه صحیح و قابل قبول توسط گوگل پذیرفته شده است؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت مزرعه لینک یکی از متدهای سئو کلاه سیاه محسوب می شود، بنابراین مسلماً از طرف موتور جستجوی گوگل تایید نمی شود. اما در واقعیت اوضاع کمی متفاوت است. اگرچه امروزه موتور جستجو الگوریتم های فوق پیشرفته و هوشمندی را به کار می گیرد و از سال ۲۰۱۲ الگوریتم پنگوئن را برای شناسایی لینک های باکیفیت و بی کیفیت استفاده می کند، اما هنوز هم احتمال خطا در آن وجود دارد. به عبارت دیگر گوگل همیشه در به دام انداختن لینک های مصنوعی موفق عمل نمی کند. به همین دلیل برخی از سئوکارها یا بازاریابان دیجیتال اقدام به لینک سازی از طریق مزرعه لینک می کنند. این عمل غالبا در صنایعی که لینک سازی در آن ها به روش های معمولی، دشوار است، صورت می گیرد مثل سایت هایی که فعالیت مربوط به قمار دارند.

آنچه که اهمیت دارد و همواره توسط اساتید آموزش سئو مطرح می شود، این است که ساخت مزرعه لینک هم مثل سایر روش های سئو کلاه سیاه، ریسک هایی را برای کسب و کار اینترنتی شما به دنبال خواهد داشت. درصورتی که مزرعه لینک توسط گوگل تشخیص داده شود، وب سایت با جریمه گوگل مواجه خواهد شد و آسیب جدی به سئو سایت وارد می شود.

جریمه گوگل بستگی به دامنه و بزرگی مزارع لینک دارد و ممکن است منجر به افت رتبه سایت یا حتی در مواردی حذف دائمی آن سایت شود. در نتیجه یک سئوکار موفق تلاش می کند تا از استراتژی های صحیح و استاندارد که مبتنی بر کیفیت محتوا هستند، برای دریافت ترافیک اورگانیک استفاده کند.

نحوه شناسایی مزرعه لینک در سئو

با توجه به آثار مخرب مزرعه لینک در سئو توصیه می شود زمانی که قصد دارید برای دریافت لینک از یک سایت اقدام کنید، ابتدا مطمئن شوید که وابسته به مزرعه لینک نیست. برای شناسایی مزارع لینک چند راه وجود دارد که در زیر لیست شده اند:

1- کیفیت کلی سایت را ارزیابی کنید

وب سایت هایی که وابسته به مزارع لینک هستند، معمولا محتوای باکیفیت و مفیدی ندارند و مطالب آن ها شامل متن های ضعیف، کپی یا ترجمه های بی سر و ته از سایت های دیگر است. طراحی قالب این قبیل سایت ها اکثرا بدون سفارشی سازی هستند و در حالی که دامنه و دسته های سایت سعی دارند شما را متقاعد کنند که سایت های معتبری محسوب می شوند، محتوای بی کیفیت خلاف آن را ثابت می کند.

2- صفحات «درباره نویسنده» یا «درباره ما» را پیدا کنید

وب سایت هایی که با مزارع لینک همکاری می کنند در بیشتر مواقع نویسندگان ناشناس یا نویسندگانی با هویت جعلی دارند. در ضمن این نوع سایت ها از ارائه اطلاعات تماس اجتناب می کنند و نمی توان فهمید که دقیقا چه کسی مدیریت این صفحه را بر عهده دارد. سایت هایی که جزئی از مزارع لینک هستند، تمایل دارند در متن های خود کلمات کلیدی زیادی را به طور اغراق آمیزی به کار ببرند.

3- تعداد وب سایت های لینک شده را بررسی کنید

ایجاد بک لینک یک تاکتیک مفید و موثر در سئو است، اما سئوکاران همیشه به تعداد لینک های ایجاد شده توجه دارند؛ چرا که وجود لینک های بیش از حد در یک صفحه موتور جستجو را دچار بدبینی می کند. زمانی که لینک های زیادی در یک صفحه وجود دارد، ممکن است با یک مزرعه لینک مواجه باشید. بنابراین باید به کمک گزارش بخش Site Explorer ابزار Ahrefs، تمام سایت هایی که لینک داده شده اند را بررسی کنید.

4- اجازه ندهید معیارهای سئو، شما را فریب دهند

اگرچه مزرعه لینک معمولا توسط ربات ها ساخته می شود، اما به صورت دستی نیز قابل ایجاد است؛ بنابراین صرفا به ظاهر طراحی و قالب یک سایت اکتفا نکنید؛ زیرا ممکن است یک وب سایت بر اساس اصول سئو طراحی شده باشد، اما به این معنا نیست که نمی تواند بخشی از یک مزرعه لینک باشد. ریزبین باشید و از معیارهای دقیق تری مثل ترافیک جستجوی ارگانیک سایت استفاده کنید. با بررسی سابقه ترافیک ارگانیک یک سایت می توانید دیدگاهی درباره روند رشد سایت داشته باشید و موارد مشکوک را کشف کنید.

لینک سازی انبوه,مزرعه لینک,مزرعه لینک در سئو

نتیجه گیری

مزرعه لینک به عنوان یک تاکتیک سئو کلاه سیاه شناخته می شود که با ایجاد لینک های زیاد، ترافیک سایت شما را افزایش می دهد. برخی از مدیران سایت ها و سئوکاران این شیوه را به کار می گیرند، بدون اینکه به نتایج زیان بار مزرعه لینک در سئو توجه داشته باشند.

موتور جستجوی گوگل چند سال پیش با رونمایی از الگوریتم پنگوئن اقدام به شناسایی و جریمه سایت هایی کرد که متصل به مزارع لینک بودند. اگر قصد دارید کسب وکار اینترنتی خود را توسعه دهید و به افزایش بازدید برسید، توصیه می کنیم در دوره آموزش سئو شرکت کرده و روش های قانونی و درست را برای این کار بیاموزید. اگرچه امکان دارد بروز نتایج سئو و بهینه سازی سایت کمی زمان بر باشد، اما راهی مطمئن و امن برای معرفی برند شما به عنوان یک کسب و کار معتبر است.

معرفی گریس صنعتی

معرفی گریس صنعتی

شرکت فیدار اویل قصد دارد تا شما عزیزان را با مشخصات و ویژگی های گریس صنعتی و همچنین کاربرد گریس نسوز در صنایع گوناگون امروزه آشنا سازد، جهت دریافت اطلاعات کافی درباره این روانکار صنعتی تا آخر این مقاله با ما همراه بمانید.

انواع گریس با برند های مختلف که می توان از آن در انواع ماشین آلات مختلف استفاده نمود، گریس نسوز به دلیل پایداری و مقاومت بسیار خوب آن در برابر درجه حرارت زیاد و حفظ خاصیت آن در مدت زیاد و همچنین همیشه در مدار بودن دستگاه ها در ساخت نخ، پارچه و ... مورد استفاده صنایع مختلف قرار می گیرد و این امر به سبب کاربرد گریس نسوز می باشد.

کاربرد گریس نسوز و مواد تشکیل دهنده آن:

وجود ترکیبات مختلف و به اندازه مناسب با توجه به نوع عملکرد آن در ساختار گریس نسوز باعث محبوبیت آن می شود، عموماً گریس ها حالت خمیری شکل داشته و میزان غلظت آن نسبت به روغن های معمولی بالاتر است که این علت به خاطر وجود غلیظ کننده ها است که می تواند از لیتیم، کلسیم، آلومینیوم و ... باشد و هر کدام برای دستگاه های خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

خصوصیات مهم گریس نسوز فیدار اویل :

  • استفاده از مواد با قابلیت ضد زنگ
  • بکارگیری از موادی که در برابر اکسایش مقاومت بالایی داشته باشد
  • بالا بردن تحمل پذیری دستگاه ها از جمله بلبرینگ ها در برابر فشار حداکثری با اضافه کردن ماده EP به گریس
  • مقاومت خوب در برابر گرمای زیاد و همچنین پایداری گریس در مدت زمان بسیار بالا در طول کار

ویژگی های بارز این گریس صنعتی سبب شده تا کاربرد گریس نسوز در صنایع امروزه افزایش یابد و اکثر صنعتگران به ویژه در کشور ایران ترجیح می دهند تا از آن برای روانکاری ماشین آلات و دستگاه های خود استفاده می کنند.

گریس نسوز از مجموعه گریس هایی است که علاوه بر کار روانکاری ماشین آلات و دستگاه های صنعتی، خاصیت نسوز بودن را نیز دارا می باشد یعنی در دماهای بالا قادر است به خوبی عمل کرده و مانع از سوختن گریس شود و مواد تشکیل دهنده گریس ها چه نسوز و چه غیر نسوز آن از سه عنصر اصلی تشکیل شده است که می توان به: روغن پایه، غلیظ کننده و افزودنی اشاره کرد.

از مهمترین شرکت های سازنده گریس صنعتی با کیفیت فوق العاده بالا و گستره دمایی خوب و مطلوب برای کار در تمامی دستگاه های صنعتی، شرکت بزرگ و معتبر SKF می باشد که نمایندگی آن در شرکت فیدار اویل بوده و می توانید هر مقداری را که خواستید با قیمت کاملا استثنایی و با ضمانت نامه معتبر تهیه کنید.

روانکاری ماشین آلات مختلف در صنعت نساجی:

یک کارخانه نساجی برای شروع کار و تولید حداقلی محصولات باید چندین ماشین آلات و دستگاه مختلف را برای شروع کار داشته باشد تا بتواند کسب و کار خود را راه اندازی کند که از مهمترین آن می توان به دستگاه های مربوط به برش، دستگاه های مربوط به قسمت اتو کشی و بخار، دستگاه های رنگ آمیزی، ماشین آلات مربوط به چاپ تصاویر، نوشته و ... بر روی پارچه، دستگاه های دوخت اشاره کرد.

این دستگاه ها دارای مدارات برقی بوده و از موتور های مختلفی تشکیل شده اند که در حین کار داغ می کنند و درجه حرارت بالایی را تولید می کنند.

قطعات صنعتی موجود در این دستگاه ها عموما بلبرینگ و رولبرینگ بوده و چرخش این اجسام در سرعت های بالا علاوه بر تولید اصطکاک، حرارت بسیار بالایی نیز تولید می کنند که حفظ و پایداری این قطعات در کارخانه به شدت حائز اهمیت می باشد.

از این رو باید نسبت به گرمای تولیدی مقاومت بوده و خاصیت خود را از دست ندهد، همچنین کاهش اصطکاک باید از روان کننده های بسیار مطلوبی استفاده شود تا طول عمر قطعات افزایش یابد

بهترین گریس برای روان کنندگی این دسته از ماشین آلات استفاده از گریس نسوز با برند های معتبر نظیر برند SKF می باشد چرا که مواد تشکیل دهنده آن از 85 درصد روغن صنعتی پایه معدنی و یا طبیعی ایجاد شده و مابقی آن مواد افزودنی با توجه به شرایط استفاده در کارخانه می باشد.

نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید در هنگام خرید گریس نسوز:

خرید گریس نسوز مناسب کاملا به شناسایی دقیق محیط کار، دستگاه و نوع ترکیبات گریس بستگی دارد، برخی از چرخ دنده ها و یا یاتاقان های صنعتی مورد استفاده در کارخانه ها در حین کار، با سرعت گرفتن و دیگر عوامل محیطی دچار حرارت بسیار زیادی می شوند که این حرارت می تواند از حدود 100 الی 250 درجه سانتی گراد را نیز شامل شود.

استفاده از گریس نسوز مناسب برای جلوگیری از کاهش طول عمر قطعات در برابر حرارت زیاد یک مزیت به حساب می آید، همچنین برخی از یاتاقان ها تحت فشار بار بالایی قرار می گیرند و یا محیط کارخانه دارای رطوبت می باشد که تمامی این عوامل باعث کاهش طول عمر قطعه و عملکرد نامطلوب آن خواهد شد.

برای این که بتوانید انتخاب درستی از گریس نسوز داشته باشید اولا باید تمامی شرایط و محدودیت های کارخانه و دستگاه ها را شناسایی کرده و بر مبنای آن گریس مناسب با ترکیبات مناسب را خریداری کنید.

مثلا در کارخانه فولاد که دارای دمای بسیار بالایی می باشد استفاده از گریس نسوز با قابلیت ضد اکسیداسیون، تحمل پذیری بالا در برابر بار، ضد آب و نسوز بودن در درجه حرارت بین 150 تا 160 درجه سانتی گراد مفید می باشد.

برای انجام این کار معمولا از سرب استفاده شده و مقاومت گریس نسوز را در برابر بارهای مختلف افزایش می دهد.

این موارد بخشی از مواد افزودنی مورد استفاده در تمامی گریس ها می باشد که قطعات را در برابر شرایط های مختلف کاملا ایمن می کند اما استفاده از گریس نسوز با قابلیت تحمل پذیری در برابر حرارت به نوع گریس و صابون مورد استفاده در آن بستگی دارد.

معرفی مواد افزودنی موجود در گریس ها :

در این قسمت سعی داریم بیشتر افزودنی های مورد استفاده در انواع گریس را ذکر کنیم و نقش آن ها را توضیح دهیم.

  • ضد زنگ: قطعا اضافه کردن آن به ترکیب اصلی با درصد خاصی که هر شرکت میزان آن را محاسبه میکند، موجب جلوگیری از زنگ زدگی قطعات فلزی می شود.
  • ضد اکسیداسیون: اضافه شدن آن در گریس نسوز باعث جلوگیری از اکسید شدن در حرارت بالا می شود.
  • ضد خوردگی: اضافه کردن آن مانع از خوردگی سطح فلز در قطعات و دستگاه ها می شود.
  • ضد کف: همانطور که از اسم آن مشخص است، برای جلوگیری از تولید کف بر روی دستگاه ها به گریس اضافه می شود.
  • جلوگیری از چند فاز شدن: این خاصیت بسیار مهم بوده و به ترکیب اصلی و غلیظ کننده کمک می کند تا در هنگام جدا سازی گریس نسوز از ظرف و چسباندن آن به یاتاقان و ...، مانع از جدا شدن روغن و غلیظ کننده شود و در واقع آن را ناپایدار کند.

بازرگانی روغن صنعتی فیداراویل

انواع گریس صنعتی با برند هایی چون molykote، skf  و سایر برند های معتبر در وب سایت فیدار اویل نمایندگی فروش انواع روانکار های صنعتی می باشد که برای استعلام قیمت گریس نسوز و علاوه بر آن برای دریافت مشخصات می توانید با پشتیبان های فیدار اویل در ارتباط باشید.